Una cinquantena de persones homenatgen Salvador Allende en el 50è aniversari de la seva mort

L'acte, organitzat per En Comú Podem, ha comptat amb testimonis de la nit de l'11 de setembre de 1973

Publicat el 12 de setembre de 2023 a les 17:52
Actualitzat el 12 de setembre de 2023 a les 19:05
Mig centenar de persones han fet un homenatge a Salvador Allende aquest 11 de setembre, a la plaça que duu el seu nom, amb motiu del 50è aniversari de la mort del dirigent xilè, en un acte organitzat per En Comú Podem.

Durant l'acte, s'han llegit textos de testimonis directes de la nit de l'11 de setembre de 1973, quan es va produir el cop d'Estat i l'assassinat d'Allende i va donar pas a la dictadura d'Augusto Pinochet, i un poema dedicat al líder de la Unitat Popular xilena.

Després, els assistents han fet una ofrena floral a la placa commemorativa de Salvador Allende, situada en un extrem de la plaça.
 

La xilena Valezka Feliu va llegir un testimoni de la nit del cop d'Estat a Xile, l'11 de setembre del 73 Foto: Marta Casas