El Departament de Territori ha adjudicat, per un import de 300 milions d'euros, l'obra principal per connectar les línies Llobregat - Anoia, de Manresa i Igualada, i Vallès de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC). La línia de Manresa i Igualada s'allargarà de la plaça Espanya, on acaba actualment, fins a l'estació de Gràcia, on enllaçarà amb la línia del Vallès.
El nus comunicatiu, que travessarà Barcelona, inclou la construcció d'un túnel de quatre quilòmetres i tres noves estacions: Hospital Clínic, Francesc Macià i Gràcia. A més se'n reformaran dues de ja existents, la de plaça Espanya i l'actual de Gràcia de la línia del Vallès. Els treballs s'han adjudicat amb un termini d'execució de prop de cinc anys, amb la previsió que comencin a finals d'estiu.
Sumant-hi la inversió de les tasques de desviament de serveis que estan en marxa i la resta de projectes impulsats, l'actuació comportarà una inversió global de més de 400 milions, segons informa l'executiu català.
A més de l'obra d'infraestructura que ara s'adjudica, el Departament de Territori treballa en els projectes d'instal·lacions ferroviàries, via i catenària i d'arquitectura de les estacions. Paral·lelament i de manera prèvia a l'inici dels treballs de perforació del túnel, es durà a terme una campanya d'inspeccions a més de 13.500 habitatges, locals i garatges, per garantir als propietaris un document fidel del seu estat.
El Govern confia que l'obra millori el servei ferroviari i obri noves possibilitats en la intermodalitat del sistema, ja que les noves estacions facilitaran l'intercanvi amb l'L5, el tramvia i altres línies d'FGC. Territori preveu que beneficiarà 19,5 milions de persones cada any i permetrà estalviar prop de 2.700 tones de CO2 anuals. Alhora es preveu un estalvi d'una mitjana 4,5 minuts de recorregut als usuaris.
Actualment estan en marxa les tasques per al desviament dels serveis més rellevants afectats per l'obra principal en tres àmbits: la Gran Via de les Corts Catalanes entre el carrer de Llançà i el carrer de Vilamarí, on s'ubicarà el pou d'atac de la tuneladora que perforarà el túnel; la futura estació d'Hospital Clínic, i la nova estació de Gràcia. Aquests treballs compten amb un pressupost de 6,5 milions d'euros.
Territori adjudica les obres de connexió entre les línies de FGC del Baix Llobregat i el Vallès
La línia Llobregat - Anoia, que actualment acaba a plaça Espanya, arribarà fins a l'estació de Gràcia el 2028, on enllaçarà amb la línia Vallès
Ara a portada
Publicat el 27 de juny de 2023 a les 09:01
Et pot interessar
-
Societat Famílies desallotjades a Rubí per risc d'esfondrament: dormint en vehicles i sense ajuda de la propietat
-
Societat Rubí celebra el Dia de la Terra amb un extens programa d'activitats
-
Societat El mercat de Rubí ja té armaris refrigerats per a la recollida de comandes
-
Societat Rubí impulsa una mesura inclusiva per a persones amb autistme o hiperactivitat