Seat té aturada la fabricació de respiradors a l'espera de resposta de l'Estat

Els equips han de ser autoritzats per l'Agència Espanyola de Medicaments i Productes Sanitaris

Publicat el 02 d’abril de 2020 a les 19:15
El ministre de Sanitat, Salvador Illa, ha anunciat aquest dijous la fabricació de 400 equips de respiració assistida, claus per fer front a la crisi del coronavirus, dels quals Seat n'elaborarà la major part, 300 unitats. La factoria, però, té la fabricació aturada, justament a l'espera d'autorització de Sanitat. Diverses fàbriques ja havien iniciat la fabricació de respiradors 3D dissenyats a Catalunya, en una iniciativa que implica nombroses empreses i institucions, segons va informar NacióDigital dilluns de la passada setmana.

Seat està preparada per iniciar "immediatament" la producció en sèrie del respirador assistit una vegada rebi l'homologació per part de l'Agència Espanyola de Medicaments i Productes Sanitaris, han explicat a Europa Press fonts de la firma d'automoció amb seu a Martorell. 

Actualment, Seat ha detingut temporalment l'adequació de la línia de producció del prototip de respirador assistit a l'espera d'aquesta homologació. El president del comitè d'empresa de Seat, Matías Carnero, ha considerat "incomprensible" que l'Estat no hagi "establert uns requisits d'entrada, en comptes d'anat demanant modificacions sobre la marxa", segons publica La Vanguardia.

Illa havia explicat que la companyia està pendent de rebre la certificació d'aquests equips per part de les autoritats sanitàries, amb relació a la seguretat elèctrica i als tests electromagnètics, de manera que es garanteixi la qualitat del producte.

"Estem mantenint una relació molt fluïda amb les autoritats sanitàries, que estan fent tot el possible per accelerar el procés d'homologació", han explicat les mateixes fonts, que han assegurat que una vegada es validi el prototip, desenvolupat en col·laboració amb l'empresa Protofy.XYZ, la companyia iniciarà immediatament la producció en sèrie del respirador.

Seat fabricarà aquests respiradors assistits amb el motor adaptat dels eixugaparabrises dels seus vehicles, un dels elements més demandats en l'actualitat pels hospitals per lluitar contra la pandèmia, i per a això ha d'adequar la seva línia de producció per assemblar els respiradors on abans es muntaven parts del Seat León.

[noticiadiari]2/199532[/noticiadiari]
Cada respirador compta amb més de 80 components electrònics i mecànics, com a engranatges impresos en Seat, eixos de caixes del canvi i el motor adaptat d'un eixugaparabrisa.

Uns 150 empleats de diferents àrees de la companyia han treballat en la producció del model final d'aquests respiradores després de fer 13 prototips diferents.

[noticiadiari]2/197029[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/198615[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/198572[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/198469[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/198064[/noticiadiari]