Un 81% de la població mostra una satisfacció alta o mitjanament alta de viure a Rubí. Així es desprèn de l’enquesta de l'Estudi de satisfacció ciutadana i coneixement de la ciutat de Rubí que l’Ajuntament ha donat a conèixer en el marc de les I Jornades de l’Estudi de satisfacció ciutadana i coneixement de la ciutat de Rubí.
Aquest estudi es realitza cada any des del 2016 i consisteix en una enquesta i diferents grups de debat, aquest any sectoritzats per grans grups d’edat, que combinen així la investigació quantitativa i la qualitativa. Pel que fa a l’enquesta pretén, copsar l’opinió dels veïns sobre la ciutat, els serveis municipals i l’evolució del municipi, mitjançant un qüestionari consensuat amb diferents serveis municipals i redactat per responsables municipals del Gabinet d’Estudis i Estadístiques de Gerència de l’Ajuntament de Rubí.
Les notes més altes
Pel que fa a diferents aspectes del municipi, destaca que els rubinencs valoren amb la nota més alta l’illa de vianants (7,13 ─l’any passat era d’un 6,92─), les activitats esportives (6,77), les instal·lacions esportives (6,73), l’estat general de la ciutat (6,66), els autobusos urbans (6,61), la senyalització viària (6,57), l’oferta comercial (6,17) i les activitats culturals i d’oci (6,12).
L’estudi també reflecteix que la sensació de seguretat entre la població és superior en l’entorn més proper al ciutadà i ciutadana. Per exemple, el 96,3% se senten segurs o molt segurs a les seves llars (amb una nota de valoració mitjana de 7,87); el 82,3% manté aquesta sensació de seguretat al seu barri (nota mitjana de 6,42) i un 64,8% al conjunt de la ciutat (nota mitjana de 5,23).
El que més preocupa
Els temes que més preocupen a la ciutadania són la inseguretat i la necessitat de més vigilància (2 de cada 3 persones enquestades l’ha mencionat en primera, segona o tercera opció); el manteniment i la neteja de carrers i places (mencionat per un 40%) i la falta d’aparcament i gestió del trànsit privat (mencionat per un 38%). Pel que fa a les notes l’aparcament (3,68) i l’oferta d’activitats per a joves (5,36) i per a infants (5,56).
Pel que fa al coneixement i valoració de projectes i activitats culturals, treuen un notable la Festa Major (7,54), LOS40 Primavera Pop (7,37), la Fira de Nadal (7,24), la Fira de la Cervesa (7,16), el festival RRandom (7,08) i la Fira del Vi (7,07). La programació del Teatre Municipal La Sala ha pujat nota respecte de l’any passat (d’un 5,14 al 6,87 actual).
Quant a la visió de la ciutat en relació amb un any abans, l’opinió majoritària és la dels que la veuen igual o millor (68%) enfront dels que la veuen pitjor (30%). Pel que fa a l’acció de l’Ajuntament el darrer any, la ciutadania considera que l’actuació del Consistori ha estat correcta, bona o molt bona en un 72%. En canvi, el 26% la valora negativament (només un 1,5 % la valora com a molt negativa). Pel que fa als serveis municipals, la Font del Ferro és qui treu millor nota (8,69), seguida de les escoles bressol (7,90), del Rubí Forma (7,86), el Rubí Brilla (7,77), de Ràdio Rubí (7,51) i de l’espai jove Torre Bassas (7,35), tots ells amb un notable.
Pel que fa al coneixement de l’alcaldessa i l’equip de govern, 8 de cada 10 persones enquestades (84,3%) coneix la primera edil. Quant a la seva valoració, un 79% puntua per damunt de 5 ─un 34% li posa una nota de notable o excel·lent─.
L’univers d’estudi ha estat el conjunt de persones residents a Rubí majors de 16 anys (80.034 habitants). S’ha enquestat una mostra de 401 persones residents a Rubí, mitjançant un procés aleatori d’entrevistes domiciliàries, amb una distribució de la mostra proporcional als habitants per districtes, gènere i trams d’edat. El treball de camp el va realitzar un equip de 8 enquestadors i enquestadores de l’empresa Vox Populi Recerca, SL entre el 20 de novembre i el 5 de desembre de 2023.