El Departament de Salut farà un nou cribratge massiu a Rubí els dies 9, 10, 11 i 14 de desembre, en el marc d'una estratègia conjunta en la lluita contra la Covid-19, i que es durà a terme amb la col·laboració de l'Ajuntament de Rubí, el Servei de Vigilància Epidemiològica del Vallès Occidental, el Consorci Sanitari de Terrassa i el Banc de Sang i de Teixits.
Les proves estan dirigides a la població asimptomàtica de més de 16 anys de la zona que correspon al CAP Mútua Terrassa, i es faran a la biblioteca municipal Mestre Martí Tauler de dimarts a divendres, de 8.30h a 20.30h. Professionals del Banc de Sang i de Teixits seran els encarregats de fer els tests PCR.
Des del CAP Mútua Terrassa s'enviarà un SMS a les persones candidates a fer-se la prova, amb una proposta de data concreta, per tal d'intentar agilitzar el procés i evitar al màxim les cues. Igualment, els usuaris d'aquest CAP que no rebin aquest missatge es podran acostar a la Biblioteca a fer-se la prova. És important que tothom porti la targeta sanitària per facilitar el tràmit.
[noticia]8220[/noticia]
Els resultats de la PCR s'enviaran per SMS i es podran consultar a La Meva Salut, però els casos positius seran contactats directament per l'equip d'Atenció Primària, que en farà el seguiment oportú.
L'Ajuntament de Rubí, per la seva banda, col·laborarà en la difusió de les proves a través de cartelleria, mitjans corporatius i xarxes socials, per tal d'aconseguir la màxima participació possible. El departament de Salut convida la ciutadania a participar activament en aquestes proves, que es fan per aturar l'extensió del virus i assegurar que persones infectades no el transmetin a altres persones.
L'objectiu, doncs, és detectar el màxim nombre possible de persones infectades, ja que algunes no presenten símptomes, però el poden transmetre igualment a la seva família, amics i altres persones del seu entorn. Les proves per a la detecció de la COVID-19 a les persones amb símptomes es continuen fent, com fins ara, als centres d’atenció primària.
En el primer cribratge intensiu fet a Rubí, dirigit als usuaris del CAP Anton Borja, es van detectar 145 casos positius, amb un total de 9.315 proves fetes.
[noticia]8306[/noticia]
[plantillacoronavirus]
Salut impulsa un segon cribratge intensiu contra la Covid-19 a Rubí
Serà els dies 9, 10, 11 i 14 de desembre a la biblioteca, i està adreçada als usuaris del CAP Mútua
Ara a portada
Publicat el 04 de desembre de 2020 a les 10:55
Et pot interessar
-
Societat Famílies desallotjades a Rubí per risc d'esfondrament: dormint en vehicles i sense ajuda de la propietat
-
Societat Rubí col·loca nous dispensadors de pinso anticonceptiu per a coloms
-
Societat Rubí celebra el Dia de la Terra amb un extens programa d'activitats
-
Societat El mercat de Rubí ja té armaris refrigerats per a la recollida de comandes