Rubí posa en marxa la redacció Pla de Recuperació Local per la crisi del coronavirus

Es crearan dues comissions que adaptaran el Pla de Mandat 2020-2023 a la nova realitat i també un Pla de Serveis per recuperar de manera gradual i progressiva els serveis municipals

Imatge de la Comissió de seguiment municipal de la Covid-19
Imatge de la Comissió de seguiment municipal de la Covid-19 | Ajuntament de Rubí
Redacció
04 de maig de 2020, 13:00
Actualitzat: 05 de maig, 10:23h
L'Ajuntament ha publicat, al seu portal de Transparència, el decret que regula com es posarà en marxa el Pla Local de Recuperació, que inclourà tant la redacció d'un nou Pla de Mandat 2020-2023 i també d'un Pla de Serveis per "resituar l'organització d'acord amb les necessitats de la societat".

L'alcaldessa de Rubí, Ana Maria Martínez, ja va avançar en el ple de dijous passat, el primer telemàtic de la història de Rubí, que es treballaria en una readaptació del Pla de Mandat per adaptar-lo a la nova situació, on també va oferir a l'oposició treballar conjuntament en un "Pacte de Ciutat" dotat amb sis milions d'euros.

El Pla de Serveis preveu una reincorporació progressiva i gradual del personal municipal, amb mesures que garanteixin la seva seguretat, com ara la flexibilització horària o l'establiment de torns per evitar aglomeracions als equipaments on es presti el servei.

A més, cada servei municipal es classificarà segons si és un servei essencial (1), de suport als serveis essencials (2) o altres (3), i s'elaborarà una fitxa per cadascun on constaran els detalls del grau de prestació o la dotació de personal, entre d'altres. Pel que fa al Pla de Mandat, que es va presentar el 26 de febrer, es redactarà de nou amb l'objectiu d'orientar l'estratègia com a ciutat després de la crisi, adequant-lo "a les necessitats socials amb la participació, si escau, d’experts locals en diferents àmbits temàtics".

Finalment, aquest decret també preveu l'ampliació de diversos serveis essencials mínims de l'Ajuntament: la Finestreta Única de Rubí (FUER), l'Oficina de Serveis a l'Empresa (OSE), el Mercat Municipal, el Servei de Comerç, el Rubí Forma, Salut Pública, Serveis Socials, el Servei d'Igualtat, el Transport Urbà de viatgers, la Brigada Municipal, el servei de Manteniment d'Instal·lacions, el servei de Manteniment d'Urbanitzacions, els Serveis Funeraris, la Gestió de Residus i Neteja Viària, els serveis se Serveis Urbans (Cicle de l'Aigua), el Gabinet d'Alcaldia i Protocol, el servei de Seguretat Ciutadana, Protecció Civil, el Servei de Comunicació i el servei d'Obra Pública.

Dues comissions amb composició política i tècnica per redactar els Plans

Per tal de dur a terme la redacció d'aquests nous plans, es crearan dues comissions: la Comissió de Recuperació de la Corporació (CORECOR) i la Comissió de Reprojecció Municipal (COREMUN).

La COREMUN, relativa al Pla Local de Recuperació, estarà formada per onze membres: l'alcaldessa, que la presidirà; els regidors de les àrees de Projecció de Ciutat, Promoció Cultural, Comercial i Recursos Humans (Moisés Rodríguez), de Serveis Socials, Programes Sectorials i Igualtat (Yolanda Ferrer), Seguretat Ciutadana, Protecció Civil i Salut (Marta Oliva) i de Comunicació, Joventut i Informàtica i Administració Electrònica (Annabel Cuesta). De l'àmbit municipal, hi haurà els caps d'Àrea de Projecció de Ciutat, Cultura i Esports; d'Indústria, Comerç i Ocupació, i de Drets Socials; mentre que els assessors jurídic i econòmic seran Nicolau López i Alexandra Dolcet, respectivament.

Aquesta comissió s'encarregarà de coordinar l'agilització de projectes que s'hagin d'avançar per raó de la Covid-19, definir-ne els detalls des dels diversos àmbits - ambiental, econòmic, social, urbanístic, etc.- i cercar els recursos per dur a terme el desplegament del Pla de Mandat.

Pel que fa a la CORECOR, que tindrà l'encàrrec de redactar el Pla de Serveis, estarà formada per l'alcaldessa, Ana Maria Martínez, i el primer tinent d'alcalde, Moisés Rodríguez; i tots els caps d'àrea de l'Ajuntament de Rubí, a més dels responsables de Salut Pública, Protecció Civil, Informàtica i Comunicació. La composició, però, es podrà ampliar a altres responsables de serveis municipals o experts en funció del l'àmbit a tractar.