En la reunió hi ha participat l'alcaldessa i presidenta del Consell, Ana María Martínez; la regidora de Cooperació, Elena Montesinos, i representants de diversos grups municipals: Moisés Rodríguez (PSC), Montse Soler (ERC), Toni Garcia (Veïns per Rubí), Joan Manuel Ardura (AUP), a més de personal tècnic de l'Àrea d'Igualtat i Ciutadania. Per part de les entitats socials hi van ser presents Harouma Camara (ACSPROSC), Ferran Folgado i Lídia Tovar (EIRENE), Susana Agüera (Enginyers Sense Fronteres), Reme Gómez (Fundació Vicente Ferrer), Núria Ribera i Josep Maria Pijuan (Rubí Solidari), Núria Julià (Sonrisas de Bombay) i Pablo López (Rubí Acull).
A més, Andrea Gabernet, de la Fundació APIP-ACAM, i Elena Maya, de la Comissió Catalana d’Ajuda al Refugiat (CCAR), han traslladat als i les membres del consell la situació a Ucraïna i l’última hora dels dispositius d’acollida que s’estan habilitant a Catalunya per donar resposta a la crisi.
Els membres del govern van recordar que les organitzacions en contacte amb el conflicte bèl·lic demanen que l'ajuda sigui principalment econòmica, i van recordar els dos comptes habilitats pel Fons Català de Cooperació, als quals es poden fer aportacions, fent constar al concepte 3699-Crisi Ucraïna-Rubí: ES91 0182 6035 4102 0160 8531 i ES79 2100 3200 9625 0002 9627. L’Ajuntament de Rubí ja ha tramitat una primera aportació de 10.000 euros, provinent del fons d’emergència del servei de Cooperació municipal i està cercant altres fórmules per incrementar aquesta donació inicial.
A més, recorden que la ciutadania es pot inscriure a una borsa de voluntariat de Rubí si tenen previst col·laborar en cas d'arribada de persones refugiades a la ciutat o per col·laborar en campanyes i accions vinculades al conflicte. La inscripció a la borsa es pot fer a través de la web municipal o del correu xarxavoluntariat@ajrubi.cat.
Pel que fa a les donacions de material, tant l'Espai Alujas com l'Associació Esportiva Terranova deixaran de recollir-ne seguint les directrius de les organitzacions solidàries i del Fons Català de Cooperació. L'Associació del Terranova encara estarà oberta avui, de 18h a 20h, per acabar de recollir materials, i a partir d'aquí demanen que si algú en vol seguir donant, ho faci als punts habilitats per l'Ajuntament de Rubí (Ajuntament, a la plaça Pere Aguilera 1, en horari de 8 a 20 h, i a l’edifici Rubí Forma, a la rambleta de Joan Miró s/n, en horari de 9 a 20.30 h).

L'Associació Esportiva Terranova ja no recollirà més material Foto: Cedida
[plantillaucraina]