El proper dia 7 de gener, Rubí posarà en funcionament el nou Servei d'Atenció, Orientació i Derivació de persones refugiades a Rubí, que estarà gestionat per la Comissió Catalana d'Ajuda al Refugiat gràcies a un conveni amb l'Ajuntament.
El servei oferirà informació, orientació i un acompanyament bàsic en matèria d'asil i protecció internacional, i es realitzaran les derivacions pertinents als diversos serveis i entitats, potenciant el coneixement de l'entorn i també dels recursos de la ciutat.
El servei s'ubicarà a l'edifici municipal del carrer Prim, els dimarts i els dimecres de 16h a 19h, i serà necessari demanar cita prèvia, trucant al telèfon 93 588 70 77 (extensió 4005).
Les persones vinculades al municipi de Rubí susceptibles de ser ateses pel Servei seran els sol·licitants de protecció internacional, els sol·licitants d'asil i apatrídia, refugiats, apàtrides i que se'ls hagi denegat a protecció internacional i els sol·licitants d'asil que no hagin entrat al programa estatal, i les persones que hagin vist denegada la seva sol·licitud de protecció internacional i que, per tant, es troben en una situació administrativa no resolta, o bé que ja hagin esgotat el seu període d'estada al programa d'acollida estatal i es trobin en situació de vulnerabilitat o risc d'exclusió social.
Un treballador social de l'Ajuntament rebrà cada persona o unitat familiar que s'hi adreci i atendrà cada cas de manera personalitzada.
Rubí obrirà un Servei d'Atenció a persones refugiades al gener
Estarà gestionat per la Comissió Catalana d'Ajuda al Refugiat gràcies a un conveni amb l'Ajuntament
Ara a portada
Publicat el 31 de desembre de 2019 a les 15:00
Et pot interessar
-
Societat Famílies desallotjades a Rubí per risc d'esfondrament: dormint en vehicles i sense ajuda de la propietat
-
Societat Rubí col·loca nous dispensadors de pinso anticonceptiu per a coloms
-
Societat Rubí celebra el Dia de la Terra amb un extens programa d'activitats
-
Societat El mercat de Rubí ja té armaris refrigerats per a la recollida de comandes