Aquesta setmana s’inicien les obres del Pla de voreres a les urbanitzacions de Rubí. Els treballs, que tenen una durada prevista de 4 mesos, permetran executar noves escales a dos punts de Castellnou i Vallespark; estabilitzar el talús esfondrat i reparar la vorera del c. Tenzu Gyatsolo (Can Barceló), i urbanitzar la vorera est d’un tram del camí d’Ullastrell i instal·lar-hi nou enllumenat públic (Sant Muç).
A l’hora de planificar les diferents actuacions, l’Ajuntament ha donat prioritat a les obres al carrer de Tenzu Gyatsolo a causa de l’esllavissada de terres produïda per les fortes pluges del passat 29 d’abril. Posteriorment, s’executaran les tasques a la vorera del camí d’Ullastrell i, per últim, els dos trams d’escales.
El projecte contempla diferents intervencions
Actualment, el c. Tenzu Gyatsolo compta amb diversos punts on la vorera està deteriorada, fet que dificulta la bona circulació dels vianants. A més, els darrers episodis de pluja i vent, juntament amb l’escorrentia de l’aigua, han provocat puntualment el pas de l’aigua sobre la vorera i el talús, generant un petit corriment de terres. L’actuació permetrà garantir el sosteniment del vial i evitar més esllavissades al talús. També es pavimentarà de nou la vorera afectada.
Pel que fa al camí d’Ullastrell, entre el carrer de Can Bosch i el carrer de Sant Esteve, no té urbanitzada la vorera est i la il·luminació està situada a la vorera contrària. Les obres consistiran a donar continuïtat a la vorada existent fins a completar el tram definit al projecte amb l’objectiu d’urbanitzar la vorera. Abans de pavimentar, s’instal·larà la xarxa d’enllumenat públic nova.
Un altre àmbit d’actuació és la connexió entre els carrers Cogul i Cardedeu, que ara disposen d’un espai entremig sense urbanitzar, irregular, amb la presència de pedres i no apte per al pas de persones. En aquest punt s’hi construirà una escala de formigó armat.
Per últim, també es faran unes noves escales de formigó armat entre el carrer de Sean Mac Bride i el camí d’Ullastrell, que actualment estan connectats mitjançant un espai sense urbanitzar i no adaptat a la circulació de persones, malgrat que es distingeix una traça feta pel pas de vianants, d’ús esporàdic.