26
de maig
de
2020, 17:00
Actualitzat:
17:15h
L'alcaldessa de Rubí, Ana Maria Martínez, i el regidor de Mobilitat, Rafael Güeto, han presentat el Pla Estratègic de mobilitat de Rubí per la desescalada del confinament provocat per la pandèmia del coronavirus. Unes mesures, però, que "han vingut per quedar-se", assegura la màxima representant de la ciutat.
Rubí ha passat aquest dilluns a la fase 1 del desconfinament, cosa que ha fet que es vegi molt més moviment al carrer ara que els petits comerços - i en especial les terrasses dels bars - ja poden obrir, amb mesures de seguretat. Aquest moviment s'ha de fer garantint les mesures de seguretat, que és un dels objectius principals d'aquest pla de mobilitat, que entrarà en vigor el proper mes de juny.
Així, les dues línies principals d'actuació d'aquest Pla seran actuacions a la via pública i al servei del Transport urbà de passatgers. L'Ajuntament recorda que l'ordre SND/380/2020, publicat al BOE del passat 1 de maig, estableix que "per possibilitar que es mantingui la distància de seguretat les entitats locals facilitaran el repartiment de l'espai públic a favor dels que caminen i dels que van en bicicleta, en aquest ordre de prioritat".
Després de les primeres actuacions per garantir el distanciament físic en els desplaçaments, l'Ajuntament de Rubí va anunciar que habilitaria 4 km de carrers de convivència, és a dir, amb prioritat per als vianants.
Aquests carrers, que es dividiran en quatre zones, se senyalitzaran de manera convenient, els cotxes només hi podran circular en cas necessari a 20km/h i l'estacionament estarà permès només en les zones convenientment senyalitzades.
Zona 1: 1.237m, 8 carrers
La zona 1 d'aquestes noves vies amb prioritat per als vianants afectarà els carrers Pintor Murillo, General Prim, Virgili (des de General Prim fins a Torrijos), Colom (des del carrer de l'Historiador Serra fins al carrer Llobateras), Cervantes i Llobateras (des del carrer d'Espoz i Mina fins l'avinguda Barcelona), Torrijos (des del carrer Virgili fins a Espoz i Mina) i Sant Joan (des de la plaça Pere Esmendia i fins Espoz i Mina).
Zona 2: 442m, 5 carrers
La zona 2 comprèn l'àrea des del carrer Justícia i Sant Josep i des del carrer de Terrassa fins al carrer Nou; el carrer de Rafel Casanovas des de Sant Josep fins a Narcís Menard, el carrer Narcís Menard des de la plaça fins al carrer de Rafel Casanovas i fins al carrer Terrassa, i el carrer del Vapor des de Rafel Casanova fins al carrer Terrassa.
Zona 3: 1.632m, 8 carrers
La 3 serà la zona més àmplia i que implicarà més carrers prioritaris per als vianants: els carrers de l'Abat Escarré des de la plaça Pearson fins al carrer Monturiol, el carrer de Cal Príncep des d'Abat Escarré fins el passatge del Ferrocarril, el carrer de Pintor Cohello (des de la Rambla del Ferrocarril fins el carrer Llobateras), el carrer García Lorca i Balmes (des de general Prim fins a Llobateras), General Prim (des de l'avinguda Barcelona i fins el carrer Monturiol) i Llobateras. També s'inclou el passatge de la circumval·lació.
Zona 4: 646m, 7 carrers
Finalment, la zona 4 inclourà el tram del carrer Nou des del carrer Floridablanca fins a Magallanes, el carrer de Sant Pere des de Montserrat fins al carrer Nou, el carrer de Floridablanca des del carrer Nou fins a La Plana de Can Bertran, el carrer Ulloa (des de Floridablanca fins al carrer de Xile), el carrer de Xile des de la plaça Figueras fins al carrer Nou, i el carrer del General Castaños des del carrer de la Plana de Can Bertran fins al carrer de Quevedo. També inclou la plaça d'Estanislau Figueras.
Les actuacions al servei de transport urbà
L'autobús urbà de Rubí s'ha adaptat en tot moment a les circumstàncies del confinament, reduint la seva freqüència de pas i la seva capacitat d'aforament, i ara torna a recuperar els 100% del servei, tot i que mantindrà el límit del 50% de capacitat. Això implica que hi podran viatjar uns 30 passatgers per vehicle, als quals, a més, s'està donant mascaretes des del 4 de maig.
Pel que fa als taxis, des del 4 de maig hi ha hagut 9 unitats cada dia amb la possibilitat de portar dos passatgers per filera, ja des de la fase 0.
En la fase 3, l'Ajuntament preveu que es recuperi la normalitat al servei de transport públic urbà, amb el 100% del servei i de la capacitat als vehicles. Fins aleshores, el Consistori preveu desplegar una campanya de comunicació amb l'objectiu de fer recuperar la confinança en el transport públic a la ciutadania.
Rubí ha passat aquest dilluns a la fase 1 del desconfinament, cosa que ha fet que es vegi molt més moviment al carrer ara que els petits comerços - i en especial les terrasses dels bars - ja poden obrir, amb mesures de seguretat. Aquest moviment s'ha de fer garantint les mesures de seguretat, que és un dels objectius principals d'aquest pla de mobilitat, que entrarà en vigor el proper mes de juny.
Així, les dues línies principals d'actuació d'aquest Pla seran actuacions a la via pública i al servei del Transport urbà de passatgers. L'Ajuntament recorda que l'ordre SND/380/2020, publicat al BOE del passat 1 de maig, estableix que "per possibilitar que es mantingui la distància de seguretat les entitats locals facilitaran el repartiment de l'espai públic a favor dels que caminen i dels que van en bicicleta, en aquest ordre de prioritat".
Després de les primeres actuacions per garantir el distanciament físic en els desplaçaments, l'Ajuntament de Rubí va anunciar que habilitaria 4 km de carrers de convivència, és a dir, amb prioritat per als vianants.
Aquests carrers, que es dividiran en quatre zones, se senyalitzaran de manera convenient, els cotxes només hi podran circular en cas necessari a 20km/h i l'estacionament estarà permès només en les zones convenientment senyalitzades.
Zona 1: 1.237m, 8 carrers
La zona 1 d'aquestes noves vies amb prioritat per als vianants afectarà els carrers Pintor Murillo, General Prim, Virgili (des de General Prim fins a Torrijos), Colom (des del carrer de l'Historiador Serra fins al carrer Llobateras), Cervantes i Llobateras (des del carrer d'Espoz i Mina fins l'avinguda Barcelona), Torrijos (des del carrer Virgili fins a Espoz i Mina) i Sant Joan (des de la plaça Pere Esmendia i fins Espoz i Mina).
El carrer Colom serà prioritari per vianants des de l'Historiador Serra fins a Llobateras Foto: Marta Casas
Zona 2: 442m, 5 carrers
La zona 2 comprèn l'àrea des del carrer Justícia i Sant Josep i des del carrer de Terrassa fins al carrer Nou; el carrer de Rafel Casanovas des de Sant Josep fins a Narcís Menard, el carrer Narcís Menard des de la plaça fins al carrer de Rafel Casanovas i fins al carrer Terrassa, i el carrer del Vapor des de Rafel Casanova fins al carrer Terrassa.
El carrer de Narcís Menard serà prioritari per vianants des del carrer Terrassa fins la plaça de l'Ajuntament Foto: Marta Casas
Zona 3: 1.632m, 8 carrers
La 3 serà la zona més àmplia i que implicarà més carrers prioritaris per als vianants: els carrers de l'Abat Escarré des de la plaça Pearson fins al carrer Monturiol, el carrer de Cal Príncep des d'Abat Escarré fins el passatge del Ferrocarril, el carrer de Pintor Cohello (des de la Rambla del Ferrocarril fins el carrer Llobateras), el carrer García Lorca i Balmes (des de general Prim fins a Llobateras), General Prim (des de l'avinguda Barcelona i fins el carrer Monturiol) i Llobateras. També s'inclou el passatge de la circumval·lació.
El carrer de García serà prioritari per vianants des del carrer Llobateras fins al carrer General Prim Foto: Marta Casas
Zona 4: 646m, 7 carrers
Finalment, la zona 4 inclourà el tram del carrer Nou des del carrer Floridablanca fins a Magallanes, el carrer de Sant Pere des de Montserrat fins al carrer Nou, el carrer de Floridablanca des del carrer Nou fins a La Plana de Can Bertran, el carrer Ulloa (des de Floridablanca fins al carrer de Xile), el carrer de Xile des de la plaça Figueras fins al carrer Nou, i el carrer del General Castaños des del carrer de la Plana de Can Bertran fins al carrer de Quevedo. També inclou la plaça d'Estanislau Figueras.
El carrer Xile serà prioritari per vianants des del carrer Nou fins a la plaça d'Estanislau Figueres Foto: Marta Casas
Les actuacions al servei de transport urbà
L'autobús urbà de Rubí s'ha adaptat en tot moment a les circumstàncies del confinament, reduint la seva freqüència de pas i la seva capacitat d'aforament, i ara torna a recuperar els 100% del servei, tot i que mantindrà el límit del 50% de capacitat. Això implica que hi podran viatjar uns 30 passatgers per vehicle, als quals, a més, s'està donant mascaretes des del 4 de maig.
Pel que fa als taxis, des del 4 de maig hi ha hagut 9 unitats cada dia amb la possibilitat de portar dos passatgers per filera, ja des de la fase 0.
En la fase 3, l'Ajuntament preveu que es recuperi la normalitat al servei de transport públic urbà, amb el 100% del servei i de la capacitat als vehicles. Fins aleshores, el Consistori preveu desplegar una campanya de comunicació amb l'objectiu de fer recuperar la confinança en el transport públic a la ciutadania.