Segons ha detallat FGC a través d'un comunicat, durant l'agost s'han desplaçat les barreres tarifàries i les màquines de venda de bitllets per guanyar un 10% d'espai per als passatgers, passant dels 470 metres quadrats que tenia fins als 533 metres quadrats actuals. Les actuacions permetran "millorar la circulació dels usuaris" i "optimitzar els fluxos d'entrada i sortida de persones", ha apuntat la companyia.
En paral·lel, l'operador ferroviari ha informat que continuen els treballs per allargar les vies 1 i 2 de l'estació de FGC de Plaça Catalunya. Una actuació que té com a objectiu millorar la capacitat de la línia Barcelona-Vallès i preparar-la per a l'increment de freqüències previst a partir de 2021. En relació amb aquestes obres, FGC ha informat que els treballs amb afectació continuaran fins al 9 de setembre.
[noticiadiari]94/593[/noticiadiari]
Així, a partir del 10 de setembre, es recuperarà la circulació per les vies 1 i 2 –fins ara es feia per les vies 3, 4 i 5 sense afectació al servei-, tornarà a estar operatiu l'ascensor del vestíbul que dóna accés a la Rambla i la línia L7 tornarà a funcionar sense necessitat de transbordament a Gràcia. Per altra banda, també entrarà en servei un ascensor que connectarà el vestíbul Rambla amb les andanes i dues escales mecàniques de pujada des de l'andana central de vies 1 i 2 al vestíbul.