Reclamació conjunta per rescatar el projecte del túnel de FGC a Horta abans de 2030

Una quinzena d'entitats de diversos àmbits signen un manifest

Publicat el 18 de febrer de 2022 a les 15:40
Una quinzena d'entitats, entre els quals hi ha la Cambra de Comerç de Sabadell; els ajuntaments de Sabadell, Sant Quirze del Vallès, Barberà del Vallès, Badia del Vallès, Cerdanyola i Castellar, la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), la Fundació Parc Taulí i d'altres agents de l'àmbit empresarial i del coneixement, han signat un manifest per rescatar el projecte d'un nou túnel de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) a Horta abans de 2030.

Una petició que persegueix la millora de la connexió en transport públic amb Barcelona, tant per arribar a la capital catalana com per fer-ho al Vallès Occidental. "S'ha de descarregar les entrades i sortides de Barcelona per carretera", ha dit el president de la Cambra de Comerç de Sabadell, Ramon Alberich -la seu de l'organització ha acollit la signatura-, en referències als embussos que es generen, tant a la C-58, com a l'AP-7/B-30 i a la C-16.

Alberich ha precisat que anualment en aquestes vies, els usuaris perden "16,5 milions d'hores" per trobar-se congestions de trànsit i ha subratllat la "ineficiència" a la qual ha arribat l'actual oferta de transport públic, a més, ha apuntat, "hi ha un dèficit d'interconnectadors" entre FGC i Rodalies. Tot i que la possibilitat d'un túnel d'Horta va quedar descartada per una modificació urbanística -a l'estiu de 2020-, dins el Pla Especial de Protecció de Collserola, cosa que ha admès suposa un "entrebanc" i per això, ha expressat la intenció de "treballar" per "trobar una solució".

En aquest sentit, ha apuntat "a buscar consensos" al territori com ara, amb la Cambra de Comerç, Indústria i Serveis de Terrassa, el consistori egarenc i barceloní, la Diputació de Barcelona, l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) i femVallès, entre d'altres, perquè "és un bé per a tots". El membre executiu de l'organització empresarial, Lluis Sisquella, ha avisat del creixement d'aquest entorn com per exemple, els 5.300 habitatges projectats al Centre Direccional, a Cerdanyola, i que suposaria unir "dos sectors: la salut, amb el Tauli i Vall d’Hebron, i el coneixement, amb el 22@ i el Parc de l'Alba".

[h3]El Quart Cinturó, també[/h3]
El president de la Cambra de Comerç ha assegurat que aquesta petició no passa per sobre del Quart Cinturó, "no es tracta que una opció guanyi a l'altra" i ha continuat, "no acceptarem en entrar en una guerra de propostes que distreuen i ho fan endarrerir tot, no es pot esperar més. I ha apuntat també hi ha damunt la taula el túnel de Montcada, amb el soterrament de l'R2, i el desdoblament de la via dels mateixos FGC a Vallvidrera, perquè "si aquesta comarca va bé, Catalunya va bé".

[noticiadiari]71/36354[/noticiadiari]
L'alcaldessa de Sabadell, Marta Farrés, ha manifestat que "hem de començar a dir sí" i ha afegit, "vull que a la ciutat passin coses", encara que ha matisat "no som Harry Potter", ja que hi ha una realitat de transport públic evident i per això, "hem d'explicar com ens connectarem i hi ha discursos que no es poden fer". Ha posat com exemple a seguir "el sistema radial" de Madrid amb "mini metros".

[noticiadiari]71/23121[/noticiadiari]