En el marc d'aquesta proposta s'ha treballat un projecte anomenat Fem cinema a l'escola, una eina per a introduir els alumnes en l'estudi de problemes socials rellevants, i mostrar com el cinema social pot servir per conèixer i reflexionar sobre les injustícies o desigualtats socials. Cada escola, doncs, ha elaborat un curt sobre aquestes temàtiques.
El projecte Croma 2.0 és una iniciativa de la Fundació Autònoma Solidària (FAS), de la UAB, que organitza tallers per a nens i nenes de 5è i 6è de primària en situació de vulnerabilitat socioeconòmica que mostren dificultats en el seguiment escolar. Els tallers es fan fora de l'horari escolar i són dinamitzats per alumnat voluntari de Ciències de l'Educació o de Psicologia de la UAB, dissenyats per equips de recerca de la mateixa universitat.
A Rubí, la proposta de cinema social s'ha treballat amb el grup de recerca en didàctica de les ciències socials (GREDICS), s'ha finançat a través de Fons Next Generation i es vehicula des del Pla Educatiu d'Entorn.