L'Ajuntament de Sant Cugat ha donat llum verda aquest dijous a l'aprovació inicial del projecte d'obres (inclosa l'expropiació de certs béns i drets de la zona) per la implementació d'un carril bici a la carretera de Rubí, entre l'AP-7 i l'Avinguda de Lluís Companys.
Aquesta és la segona fase del projecte, tram comprés entre la rotonda de l'Hipòdrom i l'avinguda de Països Catalans, que pretén connectar el centre de Sant Cugat amb Rubí a través de la xarxa local de carrils bici. El projecte està valorat amb un pressupost aproximat de 462.000 euros.
Des de Cs, han carregat pel "malbaratament de recursos públics" per una obra que suposa prop de 700 euros per metre de carril de bici. El portaveu taronja Aldo Ciprian també ha qüestionat el futur tràfic de ciclistes per aquesta via que forma part d'una xarxa ciclable, assegura, amb manca de manteniment. A l'altra banda de l'oposició, el regidor de JxSTC, Eloi Rovira, ha celebrat aquesta iniciativa que "potencia i incentiva alternatives de mobilitat segures amb perspectiva sostenible".
[noticiadiari]94/6957[/noticiadiari]
Cal recordar que l'útim projecte del tràmit, el que va de la plaça dels Carreters al Leroy Merlin de Rubí per sota de l'autopista ja està en tràmit, pendent de la seva aprovació definitiva per part de la Junta de Govern Local i posterior publicació al BOPB. Amb aquesta infraestructura enllestida, el carril bici tindrà una llargada de 2,5 quilòmetres que unirà l'Anella de Mobilitat Verda i Rubí.
Aquesta obra dona continuïtat a l'alternativa que s'està impulsant des del consistori per afavorir una mobilitat alternativa al cotxe privat que incrementi l'espai urbà per al gaudi de la ciutadania mentre s'aconsegueix de retruc una millora de la qualitat de l'aire. En general, un projecte que forma part de la xarxa ciclable Bicivia de l’AMB per unir de manera ràpida, sostenible i segura una vintena de municipis metropolitans.
"La nova via és una aposta més per part del govern de la ciutat per crear infraestructura ciclable i itineraris de vianants directes i segurs, per permetre que els desplaçaments a peu i en bicicleta siguin més competitius respecte als desplaçaments amb vehicle privat motoritzat i així contribuir al canvi d’hàbits de la ciutadania", ha relatat el regidor de Mobilitat, José Gallardo.
Pas endavant per connectar Sant Cugat i Rubí a través de carrils bici
El ple santcugatenc aprova la construcció del proper tram del carril bici entre la rotonda de l'Hipòdrom i l'avinguda de Països Catalans
Ara a portada
-
-
Societat El temps de Setmana Santa: l'estabilitat es trenca per un dia de pluges a tot el país Redacció
-
Societat Rubí s'afegeix a un pla per promoure el creixement sostenible i la formació laboral Redacció
-
Societat Famílies desallotjades a Rubí per risc d'esfondrament: dormint en vehicles i sense ajuda de la propietat Redacció
-
Publicat el 24 de desembre de 2021 a les 14:59
Et pot interessar
-
Societat Rubí col·loca nous dispensadors de pinso anticonceptiu per a coloms
-
Societat Rubí celebra el Dia de la Terra amb un extens programa d'activitats
-
Societat Rubí impulsa una mesura inclusiva per a persones amb autistme o hiperactivitat
-
Societat El parc de la Pau i la Natura de Rubí tindrà 80 arbres nous