Més d'un centenar de persones s'han concentrat a la plaça de l'Estació i han recorregut diversos carrers de Rubí amb megàfons i pancartes reclamant a la Direcció General d'Atenció a la Infància i l'Adolescència (DGAIA) "solucions o dimissions".
Alhora, la plataforma ha mostrat la seva preocupació per les declaracions del Conseller d'Afers Socials, Chakir El-Homrani, que va confirmar que el centre que es preveia obrir a la Zona Franca finalment no obrirà a curt termini, perquè ja s'ha trobat un altre emplaçament "adequat" i que entrarà en funcionament "en breu". Als veïns de Rubí els amoïna que aquest centre pugui ser l'Hotel Terranova, i exigeixen "transparència" al Conseller.
Al llarg de la manifestació hi ha hagut moments de certa tensió amb altres veïns que es mostren favorables a l'acollida, als quals els contraris contesten que "volem acollir, però així no".
Les manifestacions dels veïns de Can Rosés continuaran cada dijous a les 19h fins que la DGAIA no es repensi la ubicació del centre de MENA.
Aquesta manifestació ha coincidit amb el Ple del Parlament on el grup parlamentari socialista presentava una moció sobre els centres d'acollida d'emergència per a menors i protecció de la infància i l'adolescència, que ha estat aprovada en seu parlamentària aquest matí.
El Ple del @parlamentcat aprova la moció de @socialistes_cat-@UnitsCat sobre centres d'acollida d'emergència per a menors i protecció de la infància i l'adolescència