21
de gener
de
2019, 17:00
Actualitzat:
18:13h
Divendres es va publicar l’enquesta de satisfacció ciutadana i coneixement de la ciutat de Rubí de l’any 2018, una enquesta que es va dur a terme entre el 30 d’octubre i el 20 de novembre a càrrec de l’Instituto DYM. L’enquesta s’ha realitzat a 411 rubinencs de més de 16 anys i amb residència al municipi.
Els objectius d’informació específics d’aquesta enquesta han estat diverses; i entre elles, la valoració de la ciutat i imatge de marca, així com el sentiment de pertinença a la ciutat dels rubinencs i la seva implicació en associacions o entitats locals.
En primer lloc, destaca l’elevat percentatge de rubinencs que es mostren satisfets de viure a Rubí: un 75,2%, del qual un 38,9% diu que li agrada molt i un 36,3% diu que li agrada mitjanament. Només un 9,8% contesta que no li agrada viure a Rubí, i un 15,1% no es mulla.
La població de més edat, a partir dels 66 anys, és la que mostra el grau més elevat de satisfacció, mentre que les persones d’entre 46 i 55 anys són els que més contesten que no els agrada i no els agrada gens viure a Rubí.
Pel què fa a la valoració de la ciutat, els aspectes més ben valorats per part de la ciutadania són l’illa de vianants (6,45) i la senyalització viària (6,44), mentre que els que no obtenen un aprovat són l’aparcament (3,24) i les activitats per a joves (4,86). Altres elements que es valoren de manera força positiva són les instal·lacions (6,29) i les activitats esportives (6,24), els autobusos urbans (6,27), l’estat general de la ciutat (6,14) i les activitats culturals i d’oci (6,12) però no obtenen tan bona valoració el trànsit (5,24) o les zones verdes, parcs i places (5,64).
Ja el 2017, l’aparcament obtenia la pitjor valoració entre els enquestats, amb un 3,49; i també suspenien les activitats per a joves (4,62). Els autobusos urbans, les instal·lacions i activitats esportives, i la senyalització viària eren també els aspectes millor valorats segons l’estudi de satisfacció de l’any passat, mentre que el trànsit i les zones verdes obtenien unes puntuacions similars a les d’enguany.
Pel què fa a la imatge de marca, segons més de la meitat dels entrevistats, l’aspecte que fa que Rubí sigui conegut és la indústria (38%), en primer lloc; seguit de la cultura (19,7%) i l’esport (18%). D’aquests aspectes, a gairebé un 60% dels enquestats els agradaria que Rubí fos conegut per la cultura, seguit per la indústria i per la investigació i el desenvolupament tecnològic. La solidaritat, l’esport, l’estalvi energètic, la gastronomia o el turisme són altres dels elements que els rubinencs voldrien que fossin el símbol d’identitat de la nostra ciutat.
1 de cada 3 persones pertanyen a una associació o entitat de Rubí
Només un terç dels enquestats forma part d’alguna entitat o associació de Rubí. D’aquests, un 34,6% pertany a alguna entitat esportiva, mentre que un 27,2% participa d’alguna entitat cultural.
En menor mesura hi ha persones implicades en associacions relacionades amb la cooperació i la solidaritat (17,6%), veïnal (14,7%), AMPA (13,2%), sindical o política (11,8%) o de gent gran (11%).
Una altra dada destacable és la diferència de participació entre homes (39%) i dones (27,5%) en el teixit associatiu. Un 35,5% de les persones que participen en entitats o associacions rubinenques, ho fa en més d’una.
La major implicació de la ciutadania es troba en les franges d’edat més elevades: un 41,7% de les persones entre 56 i 65 anys; un 39% d’entre els 66 i els 75 anys, i un 35,7% dels majors de 76 anys. En canvi, només un 20,9% de joves d’entre 26 i 35 anys participa en alguna entitat o associació.
Els objectius d’informació específics d’aquesta enquesta han estat diverses; i entre elles, la valoració de la ciutat i imatge de marca, així com el sentiment de pertinença a la ciutat dels rubinencs i la seva implicació en associacions o entitats locals.
En primer lloc, destaca l’elevat percentatge de rubinencs que es mostren satisfets de viure a Rubí: un 75,2%, del qual un 38,9% diu que li agrada molt i un 36,3% diu que li agrada mitjanament. Només un 9,8% contesta que no li agrada viure a Rubí, i un 15,1% no es mulla.
La població de més edat, a partir dels 66 anys, és la que mostra el grau més elevat de satisfacció, mentre que les persones d’entre 46 i 55 anys són els que més contesten que no els agrada i no els agrada gens viure a Rubí.
Pel què fa a la valoració de la ciutat, els aspectes més ben valorats per part de la ciutadania són l’illa de vianants (6,45) i la senyalització viària (6,44), mentre que els que no obtenen un aprovat són l’aparcament (3,24) i les activitats per a joves (4,86). Altres elements que es valoren de manera força positiva són les instal·lacions (6,29) i les activitats esportives (6,24), els autobusos urbans (6,27), l’estat general de la ciutat (6,14) i les activitats culturals i d’oci (6,12) però no obtenen tan bona valoració el trànsit (5,24) o les zones verdes, parcs i places (5,64).
Ja el 2017, l’aparcament obtenia la pitjor valoració entre els enquestats, amb un 3,49; i també suspenien les activitats per a joves (4,62). Els autobusos urbans, les instal·lacions i activitats esportives, i la senyalització viària eren també els aspectes millor valorats segons l’estudi de satisfacció de l’any passat, mentre que el trànsit i les zones verdes obtenien unes puntuacions similars a les d’enguany.
Pel què fa a la imatge de marca, segons més de la meitat dels entrevistats, l’aspecte que fa que Rubí sigui conegut és la indústria (38%), en primer lloc; seguit de la cultura (19,7%) i l’esport (18%). D’aquests aspectes, a gairebé un 60% dels enquestats els agradaria que Rubí fos conegut per la cultura, seguit per la indústria i per la investigació i el desenvolupament tecnològic. La solidaritat, l’esport, l’estalvi energètic, la gastronomia o el turisme són altres dels elements que els rubinencs voldrien que fossin el símbol d’identitat de la nostra ciutat.
1 de cada 3 persones pertanyen a una associació o entitat de Rubí
Membres d'entitats de Rubí a la felicitació de Nadal Foto: Lali Puig (Ajuntament de Rubí)
Només un terç dels enquestats forma part d’alguna entitat o associació de Rubí. D’aquests, un 34,6% pertany a alguna entitat esportiva, mentre que un 27,2% participa d’alguna entitat cultural.
En menor mesura hi ha persones implicades en associacions relacionades amb la cooperació i la solidaritat (17,6%), veïnal (14,7%), AMPA (13,2%), sindical o política (11,8%) o de gent gran (11%).
Una altra dada destacable és la diferència de participació entre homes (39%) i dones (27,5%) en el teixit associatiu. Un 35,5% de les persones que participen en entitats o associacions rubinenques, ho fa en més d’una.
La major implicació de la ciutadania es troba en les franges d’edat més elevades: un 41,7% de les persones entre 56 i 65 anys; un 39% d’entre els 66 i els 75 anys, i un 35,7% dels majors de 76 anys. En canvi, només un 20,9% de joves d’entre 26 i 35 anys participa en alguna entitat o associació.