L’illa de vianants, l’aspecte millor valorat entre la ciutadania de Rubí

L’aparcament torna a ser l’aspecte pitjor valorat segons l'enquesta de satisfacció ciutadana

L'illa de vianants, l'aspecte millor valorat entre la ciutadania de Rubí
L'illa de vianants, l'aspecte millor valorat entre la ciutadania de Rubí | RubiTV.cat
Redacció
21 de gener de 2019, 17:00
Actualitzat: 18:13h
Divendres es va publicar l’enquesta de satisfacció ciutadana i coneixement de la ciutat de Rubí de l’any 2018, una enquesta que es va dur a terme entre el 30 d’octubre i el 20 de novembre a càrrec de l’Instituto DYM. L’enquesta s’ha realitzat a 411 rubinencs de més de 16 anys i amb residència al municipi.

Els objectius d’informació específics d’aquesta enquesta han estat diverses; i entre elles, la valoració de la ciutat i imatge de marca, així com el sentiment de pertinença a la ciutat dels rubinencs i la seva implicació en associacions o entitats locals.

En primer lloc, destaca l’elevat percentatge de rubinencs que es mostren satisfets de viure a Rubí: un 75,2%, del qual un 38,9% diu que li agrada molt i un 36,3% diu que li agrada mitjanament. Només un 9,8% contesta que no li agrada viure a Rubí, i un 15,1% no es mulla.

La població de més edat, a partir dels 66 anys, és la que mostra el grau més elevat de satisfacció, mentre que les persones d’entre 46 i 55 anys són els que més contesten que no els agrada i no els agrada gens viure a Rubí.

Pel què fa a la valoració de la ciutat, els aspectes més ben valorats per part de la ciutadania són l’illa de vianants (6,45) i la senyalització viària (6,44), mentre que els que no obtenen un aprovat són l’aparcament (3,24) i les activitats per a joves (4,86). Altres elements que es valoren de manera força positiva són les instal·lacions (6,29) i les activitats esportives (6,24), els autobusos urbans (6,27), l’estat general de la ciutat (6,14) i les activitats culturals i d’oci (6,12) però no obtenen tan bona valoració el trànsit (5,24) o les zones verdes, parcs i places (5,64).

Ja el 2017, l’aparcament obtenia la pitjor valoració entre els enquestats, amb un 3,49; i també suspenien les activitats per a joves (4,62). Els autobusos urbans, les instal·lacions i activitats esportives, i la senyalització viària eren també els aspectes millor valorats segons l’estudi de satisfacció de l’any passat, mentre que el trànsit i les zones verdes obtenien unes puntuacions similars a les d’enguany.

Pel què fa a la imatge de marca, segons més de la meitat dels entrevistats, l’aspecte que fa que Rubí sigui conegut és la indústria (38%), en primer lloc; seguit de la cultura (19,7%) i l’esport (18%). D’aquests aspectes, a gairebé un 60% dels enquestats els agradaria que Rubí fos conegut per la cultura, seguit per la indústria i per la investigació i el desenvolupament tecnològic. La solidaritat, l’esport, l’estalvi energètic, la gastronomia o el turisme són altres dels elements que els rubinencs voldrien que fossin el símbol d’identitat de la nostra ciutat.

1 de cada 3 persones pertanyen a una associació o entitat de Rubí
 

Membres d'entitats de Rubí a la felicitació de Nadal Foto: Lali Puig (Ajuntament de Rubí)



Només un terç dels enquestats forma part d’alguna entitat o associació de Rubí. D’aquests, un 34,6% pertany a alguna entitat esportiva, mentre que un 27,2% participa d’alguna entitat cultural.

En menor mesura hi ha persones implicades en associacions relacionades amb la cooperació i la solidaritat (17,6%), veïnal (14,7%), AMPA (13,2%), sindical o política (11,8%) o de gent gran (11%).

Una altra dada destacable és la diferència de participació entre homes (39%) i dones (27,5%) en el teixit associatiu. Un 35,5% de les persones que participen en entitats o associacions rubinenques, ho fa en més d’una.

La major implicació de la ciutadania es troba en les franges d’edat més elevades: un 41,7% de les persones entre 56 i 65 anys; un 39% d’entre els 66 i els 75 anys, i un 35,7% dels majors de 76 anys. En canvi, només un 20,9% de joves d’entre 26 i 35 anys participa en alguna entitat o associació.