Les obres prèvies per unir les línies de FGC del Vallès i el Baix Llobregat començaran al juny

Són treballs relacionats amb el desviament de serveis i s'allargaran durant 14 mesos

Publicat el 17 de maig de 2022 a les 11:47
La unió de les línies de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) del Vallès i el Baix Llobregat - Anoia va agafant forma. Al juny començaran les obres prèvies que han de permetre aquesta connexió, a través de l'enllaç de les estacions de Plaça Espanya i Gràcia, a Barcelona.

Es tracten d'uns treballs que consistiran en desviar serveis com el de la xarxa d'aigua, el sanejament, la telefonia, el cable, el gas i l'electricitat. Compten amb un pressupost de 6,4 milions d'euros i una durada estimada de 14 mesos. Les intervencions agafen tres àmbits de Barcelona: a la Gran Via de les Corts Catalanes entre el carrers de Llançà i Vilamarí, on s'ubicarà el pou d'atac de la tuneladora que perforarà el túnel; la futura estació d'Hospital Clínic i la nova de Gràcia.

L'enllaç entre les dues línies es farà amb la construcció d'un nou túnel de quatre quilòmetres pel subsòl de la capital catalana i tindrà tres noves estacions: al voltant de l'Hospital Clínic, que permetrà l'’intercanvi amb l’L5 del metro; a tocar de la plaça Francesc Macià, que facilitarà l'enllaç amb el Trambaix i a Travessera de Gràcia, entre Balmes i Via Augusta, on s'ajuntarà amb els trens del Vallès.

A més, es renovarà l'estació de FGC de Plaça Espanya, amb millores en el vestíbul i a la zona per fer el transbordament amb les línies L1 i L3 de metro. Tot plegat, compta amb una inversió de 430 milions d'euros

[h3]Quan començaran les obres?[/h3]
Actualment, està en redacció el projecte constructiu corresponent a l'obra civil del túnel i les estacions i l'estimació és que es pugui licitar a la tardor, amb l'horitzó que arrenquin les obres a l'estiu de 2023. En paral·lel, es redactarà el projecte i es programaran els treballs d'arquitectura de les estacions i d'instal·lacions.

[noticiadiari]71/24722[/noticiadiari]