21
de novembre
de
2019, 13:45
Actualitzat:
19:51h
CCOO ha emès un comunicat, aquest dijous, en què ha anunciat la intenció de Continental Locomotive de vendre la planta que té a Rubí, amb 760 treballadors. L'operació s'emmarca en un procés de reestructuració a escala mundial de la companyia, el programa Continental Transformation 2019 - 2029, "davant la transformació que s'està donant al sector de l'automòbil".
La decisió s'hauria pres perquè els components electrònics que fabrica actualment l'empresa alemanya aviat no tindran sortida, i per això vol deixar de produir a la planta vallesana i busca comprador. El sindicat ha exigit que es facin les inversions necessàries a la planta vallesana per tal de "modernitzar les instal·lacions", i d'aquesta manera, "adaptar-la a la nova realitat del sector per produir components per a vehicles elèctrics". A més, ha recalcat que la plantilla compta "amb una experiència contrastada i capacitat d'afrontar els nous reptes del sector".
Continental analitza la situació
Per la seva banda, la firma de neumàtics i components del cotxe ha enviat un comunicat, en el qual explica que la companyia "ha iniciat una fase d'anàlisi per tirar endavant un possible procés de reindustrialització a les instal·lacions de Rubí". També ha assenyalat que "estan dissenyant mesures a escala global que ajudin assegurar la futura viabilitat i competitivitat de la unitat de negoci de Instrumentation & Driver HMI".
Tot plegat, ha determinat la multinacional unes mesures que "són necessàries davant la distribució de les vendes en el sector de l'automoció i l'entrada massiva de nous competidors". Així doncs, han garantit que "l'empresa establirà un diàleg amb els col·laboradors quan s'hagin determinat les diferents alternatives pel futur d'aquestes plantes".
La decisió s'hauria pres perquè els components electrònics que fabrica actualment l'empresa alemanya aviat no tindran sortida, i per això vol deixar de produir a la planta vallesana i busca comprador. El sindicat ha exigit que es facin les inversions necessàries a la planta vallesana per tal de "modernitzar les instal·lacions", i d'aquesta manera, "adaptar-la a la nova realitat del sector per produir components per a vehicles elèctrics". A més, ha recalcat que la plantilla compta "amb una experiència contrastada i capacitat d'afrontar els nous reptes del sector".
Continental analitza la situació
Per la seva banda, la firma de neumàtics i components del cotxe ha enviat un comunicat, en el qual explica que la companyia "ha iniciat una fase d'anàlisi per tirar endavant un possible procés de reindustrialització a les instal·lacions de Rubí". També ha assenyalat que "estan dissenyant mesures a escala global que ajudin assegurar la futura viabilitat i competitivitat de la unitat de negoci de Instrumentation & Driver HMI".
Tot plegat, ha determinat la multinacional unes mesures que "són necessàries davant la distribució de les vendes en el sector de l'automoció i l'entrada massiva de nous competidors". Així doncs, han garantit que "l'empresa establirà un diàleg amb els col·laboradors quan s'hagin determinat les diferents alternatives pel futur d'aquestes plantes".