28
de gener
de
2020, 11:00
El mes de novembre va arrencar el projecte de reforç estructural i ampliació del pont del carrer Sant Joan, uns treballs que encara s'estan duent a terme i que es preveu que s'allarguin fins al mes d'abril. Aquestes reformes comporten afectacions de trànsit i ha generat moltes queixes del veïnat de Can Fatjó, Sant Jordi Park i altres urbanitzacions, ja que és el principal ramal d’accés al centre de la ciutat.
Davant d'aquesta situació, l'Alternativa d'Unitat Popular (AUP) ha presentat una proposta de modificació d'aquestes obres per a vianalitzar el pont, aprofitant els treballs actuals. Segons la formació municipal ara és el moment per fer aquesta correcció, ja que "d’una banda, cal emprendre mesures urgents davant l’emergència climàtica, i de l’altra banda, estem davant de l’imminent nou Pla de Mobilitat Urbana Sostenible, així com d’un nou POUM".
La proposta de l'AUP està fonamentada en les dades del trànsit de vehicles en aquella zona, les retencions diàries especialment en horari d’entrada i sortida escolar i l’impacte en la salut i la mobilitat de vianants: "El tall del pont ha permès valorar l’impacte en la mobilitat rodada de les afectacions de peatonalitzar o reduir el trànsit motoritzat en el pont. En aquest sentit, les dades mostren resultats favorables a la proposta d’afavorir la vianalització de la zona".
La formació planteja deixar una de les voreres del pont a la mateixa alçada de la calçada i convertir el pont en sentit únic per la circulació motoritzada, o bé vianalitzar-lo completament. D'aquesta manera, i tenint en compte que actualment no hi ha cap pont que creui la riera que estigui 100% adaptat, "la via seria més compatible amb el pas de ciclistes i patinets elèctrics per un espai segregat dels vianants".
L'AUP considera que aquesta separació i l'eliminació d’un dels dos sentits de circulació disminuiria els riscos d'atropellament de vianants, baixaria substancialment la contaminació i facilitaria la connexió entre les zones de vianants de la zona centre i el barri de Can Fatjó: "un passeig continu fins a l’avinguda Castellbisbal farà més atractiu el desplaçament a peu, i dissuadint de l’ús del cotxe quan aquest no sigui estrictament necessari".
Aquest projecte, asseguren, no suposaria cap sobrecost per a l'obra ni cap augment de termini.
La Comissió de Mobilitat de l’AUP i la seva regidora, Betlem Cañizar, ja s'han reunit amb l'equip de govern per tal de traslladar el projecte i asseguren que el consistori "s'ha mostrat receptiu a estudiar i valorar les possibilitats de la proposta plantejada".
Davant d'aquesta situació, l'Alternativa d'Unitat Popular (AUP) ha presentat una proposta de modificació d'aquestes obres per a vianalitzar el pont, aprofitant els treballs actuals. Segons la formació municipal ara és el moment per fer aquesta correcció, ja que "d’una banda, cal emprendre mesures urgents davant l’emergència climàtica, i de l’altra banda, estem davant de l’imminent nou Pla de Mobilitat Urbana Sostenible, així com d’un nou POUM".
La proposta de l'AUP està fonamentada en les dades del trànsit de vehicles en aquella zona, les retencions diàries especialment en horari d’entrada i sortida escolar i l’impacte en la salut i la mobilitat de vianants: "El tall del pont ha permès valorar l’impacte en la mobilitat rodada de les afectacions de peatonalitzar o reduir el trànsit motoritzat en el pont. En aquest sentit, les dades mostren resultats favorables a la proposta d’afavorir la vianalització de la zona".
La formació planteja deixar una de les voreres del pont a la mateixa alçada de la calçada i convertir el pont en sentit únic per la circulació motoritzada, o bé vianalitzar-lo completament. D'aquesta manera, i tenint en compte que actualment no hi ha cap pont que creui la riera que estigui 100% adaptat, "la via seria més compatible amb el pas de ciclistes i patinets elèctrics per un espai segregat dels vianants".
Una imatge que il·lustra el projecte que proposa l'AUP Foto: AUP Rubí
L'AUP considera que aquesta separació i l'eliminació d’un dels dos sentits de circulació disminuiria els riscos d'atropellament de vianants, baixaria substancialment la contaminació i facilitaria la connexió entre les zones de vianants de la zona centre i el barri de Can Fatjó: "un passeig continu fins a l’avinguda Castellbisbal farà més atractiu el desplaçament a peu, i dissuadint de l’ús del cotxe quan aquest no sigui estrictament necessari".
Aquest projecte, asseguren, no suposaria cap sobrecost per a l'obra ni cap augment de termini.
La Comissió de Mobilitat de l’AUP i la seva regidora, Betlem Cañizar, ja s'han reunit amb l'equip de govern per tal de traslladar el projecte i asseguren que el consistori "s'ha mostrat receptiu a estudiar i valorar les possibilitats de la proposta plantejada".