L'activitat de les colles castelleres de Catalunya, en suspens pel coronavirus

Els Castellers de Rubí afirmen que "el més important, en aquests moments, és garantir la seguretat de tota la colla en general i, molt particularment, de la canalla"

Publicat el 12 de març de 2020 a les 09:30
El coronavirus també afecta la quotidianitat de les colles castelleres d'arreu del país. La Direcció Científica i Mèdica de la Coordinadora de Colles Castelleres de Catalunya (CCCC) ha emès un comunicat en el qual recomanen l'anul·lació, suspensió o ajornament de l'activitat castellera amb canalla davant la recomanació per part del Departament d'Ensenyament de la Generalitat de Catalunya d'aturar totes les activitats extraescolars arran del Covid-19. Tenint en compte la "naturalesa" de l'activitat castellera que "no s'entén sense canalla", des de l'entitat recomanen a totes les colles castelleres locals l'anul·lació, suspensió o ajornament de l'activitat castellera, en el sentit més ampli, prevista pels propers dies a l'espera de noves indicacions i directrius per part de Salut.
 
En aquest sentit, algunes colles castelleres com ara els Minyons de Terrassa o els Gausacs de Sant Cugat ja s'han fet ressò del comunicat i han anunciat l'aturament de tota activitat castellera fins que les autoritats sanitàries i la mateixa CCCC "ho creguin oportú".

També els Castellers de Rubí han explicat a RubiTV.cat que la seva Junta es reunirà aquest divendres per decidir si, finalment, se suspenen els seus assajos i diades fins que el coronavirus s'hagi controlat, tal com recomanen des de la Coordinadora. "El més important, en aquests moments, és garantir la seguretat de tota la colla en general i, molt particularment, de la canalla", explica la portaveu, "a més d'aportar el nostre granet de sorra per tal d'evitar la propagació del virus".