La ZBE a Rubí: una proposta alternativa de l'Associació de l'Arc Metropolità

Nou municipis elaboren un document conjunt per implementar la normativa al territori

Publicat el 24 d’octubre de 2023 a les 13:46
L'Associació de Municipis de l'Arc Metropolità ha elaborat un document amb una proposta d'aplicació de la Zona de Baixes Emissions als nou municipis que en formen part, entre els quals hi ha Rubí. Aquest document, treballat conjuntament, vol esdevenir una alternativa al Decret de les ZBE que la Generalitat ha presentat aquest dilluns a les poblacions de més de 50.000 habitants, i que com denuncia l'Arc, s'ha fet "d'esquenes als ajuntaments".

La proposta dels municipis de l'Arc Metropolità inclou diverses exempcions i moratòries de caràcter social, amb l'objectiu que un cop entri en vigor la normativa de restriccions "ningú quedi enrere".
 
Com funcionaran les Zones de Baixes Emissions a Terrassa i la resta dels municipis de l'Arc Metropolità? Quan es començaran a aplicar? Quines exempcions i moratòries es contemplen?
 

T'ho expliquem a continuació:

[noticiadiari]71/39654[/noticiadiari]
[plantillatpi]