La incidència, en sentit Tarragona, ha generat inicialment cues de quatre quilòmetres. No ha estat l'única de la jornada. A Sant Celoni, en direcció a Barcelona, un camió ha bolcat i també s'han format cues de sis quilòmetres. A Pallejà, en direcció a la capital catalana, per un camió avariat.
Unes afectacions, derivades del trànsit i de la meteorologia, i que se sumen a les diàries que es col·leccionen en aquesta infraestructura viària. Precisament, aquest dijous fa un any que es van alliberar els peatges a Catalunya -només queden quatre de pagament (Túnel del Cadí, Túnel del Vallvidrera, C-16 (Sant Cugat-Manresa) i C-32 (Castelldefels-Vendrell))-.🟡 Un carril tallat a l'AP-7 a Cerdanyola del Vallès âž¡ Tarragona per calçada inundada. La incidència provoca 4 km de retencions#SCT #inuncat pic.twitter.com/wQDNupY8zY
— Trànsit (@transit) August 31, 2022
[noticiadiari]71/37163[/noticiadiari]
Curiosament, en el tram de l'AP-7 al seu pas pel Vallès, el govern espanyol té previst fer una inversió de 78,2 milions d'euros, "perquè el trànsit flueixi millor", assegurava el secretari general d'Infraestructures del Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, Xavier Flores, abans de l'estiu i ho definia com "microcirurgia" sobre el terreny.
[h3]153% més de retencions[/h3]
Els efectes de circular de franc per aquest eix viari s'ha traduït en un increment del 153% de les retencions, entre Sant Celoni i el Papiol, segons les últimes dades del Servei Català de Trànsit (SCT). I això ha suposat que es destini el doble de temps per fer els mateixos desplaçaments, quan hi havia peatges. A més, segons la Generalitat, l'autopista ha registrat ocupacions que arriben a superar el 55% de la seva capacitat màxima en alguns trams.
[noticiadiari]71/37460[/noticiadiari]
[noticiadiari]71/37492[/noticiadiari]