La gestió circular de Can Jardí prioritza les primeres accions conjuntes

Impulsar un autobús col·lectiu, una gestió conjunta dels residus o elaborar una carta de serveis per a cada vector; entre les propostes aprovades

17 empreses s’han sumat a la prova pilot de polígon circular
17 empreses s’han sumat a la prova pilot de polígon circular | Localpres
Redacció
21 d'agost de 2019
Les 17 empreses del Polígon d'Activitat Econòmica de Can Jardí que formen part de la proposta de polígon circular de Rubí Brilla van realitzar la seva primera assemblea general, que ha servit per acordar el funcionament del grup i prioritzar les primeres accions.

Així, el grup ha acordat impulsar un Pla de Mobilitat de Polígon i implementar un autobús col·lectiu que permeti millorar la connectivitat de les empreses, així com reduir la congestió de la zona. També han estat d'acord en treballar de manera conjunta per instal·lar sistemes d'autoconsum energètic compartit amb instal·lacions solars per a cadascun dels membres, i impulsaran un projecte conjunt per a tot el polígon per tal d'obtenir millor preu i estudiaran les diverses modalitats d'autoconsum d'inversió zero.

Pel que fa als residus, les empreses han avalat la proposta d'una gestió conjunta, que gràcies a l'economia d'escala i la reducció en el transport, permetrà una reducció dels costos. Igualment, les empreses del polígon circular avaluaran la viabilitat i els avantatges que suposaria tenir un sistema de descalcificació de l'aigua compartit.

Finalment, es realitzarà una carta de serveis per a cada vector - mobilitat, energia, aigua i residus - per a les empreses que desitgin realitzar millores individuals i mantenir una finestra permanent per a noves incorporacions d'empreses ubicades a Can Jardí i els polígons de l'entorn.

A partir d'ara, les empreses es reuniran un cop l'any, tret del primer en què hi haurà dues reunions, i cadascuna se celebrarà en una empresa diferent. A més, es programaran reunions tècniques sobre les accions concretes que després seran sotmeses a votació per a la seva aprovació amb un mínim de dues terceres parts de les empreses integrants.

La finalitat de la prova pilot és demostrar la viabilitat econòmica de la gestió compartida dels recursos, de manera que el cost de l’equip de gestió serà inferior a l’estalvi obtingut per a cada empresa.

Des de Rubí Brilla s’estima que aquest fet es produirà a partir d’un estalvi de menys de l’1%. Un estalvi de l’1% només en el vector de l’energia suposaria un estalvi aproximat de 50.000 €, molt superior als 14.400 € que costarà la gestió del polígon el primer any pel conjunt de les empreses participants.