23
de setembre
de
2022, 16:30
Actualitzat:
16:47h
Tots els representants al ple municipal de Rubí han signat aquest divendres la Declaració de Can Serra per reivindicar la segona estació dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya a Rubí, una "reivindicació històrica, justa i necessària que no es pot ajornar més", ha dit l'alcaldessa, Ana María Martínez.
Martínez ha reclamat a la Generalitat que tregui el projecte del calaix, el doti de recursos i l'executi, ja que és una demanda "que té tot el consens necessari per ser escoltada i atesa". A l'acte de signatura de la declaració hi han esta presents, també, el president de femVallès, Manel Larrosa, entitat que va ser de les primeres en reivindicar aquesta segona estació l'any 2020, i el de la Cambra de Comerç de Terrassa, Ramon Talamàs.
Segons s'ha explicat i com recull el text de la declaració, Rubí compta actualment amb una sola estació de FGC, i aquesta segona, que s'ubicaria al carrer Castell, donaria servei a l'àmbit nord i nord-est del municipi. Segons les previsions, tindria un cost de 16 milions d'euros i una demanda prevista de 14.000 viatgers diaris. La declaració també recorda que el tram de Sant Cugat a Terrassa de la línia S1 té espai suficient per augmentar el nombre d'estacions, i especialment entre Terrassa-Rambla i Rubí.
Ramon Talamàs ha recordat que un dels arguments de la Generalitat per no construir l'estació de la Llana és que la demanda no ho justificava, però que s'ha demostrat que la millor manera d'elevar la demanda al transport públic és augmentar l'oferta en els territoris menys servits. Un exemple clar és el de Terrassa: "Es van fer tres estacions en aquesta mateixa línia i la demanda real ha superat per sis o per set les previsions que hi havia", ha dit el president de la Cambra de Terrassa.
A més, en el context d'emergència climàtica és una obligació invertir en mobilitat sostenible, i augmentar estacions i població servida amb tren significarà una reducció de les emissions de carboni i un benefici "enorme" per a la salut pública i el medi ambient, com es recull a la Declaració de Can Serra.
Martínez ha reclamat a la Generalitat que tregui el projecte del calaix, el doti de recursos i l'executi, ja que és una demanda "que té tot el consens necessari per ser escoltada i atesa". A l'acte de signatura de la declaració hi han esta presents, també, el president de femVallès, Manel Larrosa, entitat que va ser de les primeres en reivindicar aquesta segona estació l'any 2020, i el de la Cambra de Comerç de Terrassa, Ramon Talamàs.
Segons s'ha explicat i com recull el text de la declaració, Rubí compta actualment amb una sola estació de FGC, i aquesta segona, que s'ubicaria al carrer Castell, donaria servei a l'àmbit nord i nord-est del municipi. Segons les previsions, tindria un cost de 16 milions d'euros i una demanda prevista de 14.000 viatgers diaris. La declaració també recorda que el tram de Sant Cugat a Terrassa de la línia S1 té espai suficient per augmentar el nombre d'estacions, i especialment entre Terrassa-Rambla i Rubí.
Ramon Talamàs ha recordat que un dels arguments de la Generalitat per no construir l'estació de la Llana és que la demanda no ho justificava, però que s'ha demostrat que la millor manera d'elevar la demanda al transport públic és augmentar l'oferta en els territoris menys servits. Un exemple clar és el de Terrassa: "Es van fer tres estacions en aquesta mateixa línia i la demanda real ha superat per sis o per set les previsions que hi havia", ha dit el president de la Cambra de Terrassa.
A més, en el context d'emergència climàtica és una obligació invertir en mobilitat sostenible, i augmentar estacions i població servida amb tren significarà una reducció de les emissions de carboni i un benefici "enorme" per a la salut pública i el medi ambient, com es recull a la Declaració de Can Serra.