[noticia]11261[/noticia]
Així ho ha anunciat aquest matí la consellera de Territori, Ester Capella, en una visita al Centre Operatiu Rubí (COR). Segons Capella, l'estudi valorarà la viabilitat tècnica i funcional de la segona estació, amb l'objectiu de millorar "la cobertura en transport públic a la part central i nord de Rubí".
El document analitzarà totes les opcions, i de cadascuna de les opcions en farà una proposta de serveis en funció dels escenaris. Com ha detallat la consellera, haurà de tenir en compte solucions per "donar connectivitat a la nova estació" en cotxe, a peu i en bicicleta "amb un nou viaducte que travessi la Riera de Rubí". Així mateix, l'estudi inclourà una anàlisi del volum de gasos d'efecte hivernacle emesos i estalviats de cadascuna de les alternatives, les característiques de la mobilitat de l'àmbit de Rubí, un resum dels estudis de mobilitat que s'han fet fins ara a la ciutat, escenaris alternatius, propostes d'encaix i impacte sobre la demanda.
L'estudi s'ha licitat per un import de 53.000 euros i un termini de redacció de 10 mesos un cop estigui adjudicat.
Nou intercanviador amb Rodalies
Durant la visita, Capella també s’ha desplaçat a l’estació d’Hospital General on el Govern construirà un nou intercanviador ferroviari que permetrà enllaçar aquesta estació de la línia S1 d’FGC amb l’estació de Rubí Can Vallhonrat de la línia R8 de Rodalies.Aquest és un dels dos intercanviadors que l’executiu català executarà en el marc del protocol de les encomanes de gestió amb l’Estat. L’altre és el que construirà a Volpelleres, per connectar aquesta estació de la línia S2 d’FGC amb la de Sant Cugat - Coll Favà (R8 Rodalies). El Govern ja ha aprovat la signatura d’aquest conveni amb l’Estat, amb una inversió de 36 milions. Un cop l’Estat aprovi també el conveni, se’n podrà formalitzar la signatura.
[noticia]11890[/noticia]