Rubí ja ha posat en marxa la Bústia Ètica, un espai segur que permet informar o denunciar, de manera confidencial i anònima, qualsevol acció o omissió contrària als principis de bon govern, a l'ordenament jurídic vigent o al Codi de conducta de l'Ajuntament de Rubí.
El Consistori vol fomentar la col·laboració entre l'administració municipal i la ciutadania per tal de garantir els valors ètics en la gestió pública a través de la participació. L'òrgan gestor d'aquest canal és la Comissió Antifrau, formada pel coordinador de l'àmbit d'Alcaldia, un tècnic dels Serveis Jurídics municipals i una tècnica del Govern Obert.
El recurs el pot fer servir la ciutadania, els servidors públics dels òrgans i les unitats integrants de l'Ajuntament de Rubí, així com les entitats que formen part de l'administració municipal. Les comunicacions que es dirigeixin a la bústia ètica es poden fer arribar a la Comissió de manera presencial o telemàtica, preferentment a través de la Bústia Electrònica, que garanteix en tot moment la confidencialitat: la persona que fa una comunicació té dret a la protecció de la seva identitat i integritat laboral, i a l'anonimat en l'entorn digital.
Si es presenta una comunicació per la via presencial, sí que caldrà identificar-se. Per demanar cita caldrà adreçar un correu electrònic a bustia.etica@ajrubi.cat.
El Consistori vol fomentar la col·laboració entre l'administració municipal i la ciutadania per tal de garantir els valors ètics en la gestió pública a través de la participació. L'òrgan gestor d'aquest canal és la Comissió Antifrau, formada pel coordinador de l'àmbit d'Alcaldia, un tècnic dels Serveis Jurídics municipals i una tècnica del Govern Obert.
El recurs el pot fer servir la ciutadania, els servidors públics dels òrgans i les unitats integrants de l'Ajuntament de Rubí, així com les entitats que formen part de l'administració municipal. Les comunicacions que es dirigeixin a la bústia ètica es poden fer arribar a la Comissió de manera presencial o telemàtica, preferentment a través de la Bústia Electrònica, que garanteix en tot moment la confidencialitat: la persona que fa una comunicació té dret a la protecció de la seva identitat i integritat laboral, i a l'anonimat en l'entorn digital.
Si es presenta una comunicació per la via presencial, sí que caldrà identificar-se. Per demanar cita caldrà adreçar un correu electrònic a bustia.etica@ajrubi.cat.
Com funciona?
S'admetran les comunicacions amb una descripció suficient per identificar el fet i que resulti versemblant, però no aquelles que es facin amb mala fe o abús de dret, ni les que no tinguin fonament o siguin notòriament falses, o no tinguin relació amb els objectius de la Bústia Ètica.La Comissió Antifrau comprovarà els fets que es comuniquin mitjançant les tasques d'investigació que siguin procedents en el termini més breu possible, i com a norma general, en un període no superior als tres mesos a partir de la recepció.
Fetes les comprovacions, la Comissió emetrà un informe on constarà si la conducta es considera contrària al dret, als principis o les regles ètiques i de bon govern, i proposarà les mesures de millora en la gestió que consideri adequades.