18
de desembre
de
2019, 14:30
Actualitzat:
15:59h
L'Alcaldessa, Ana María Martínez, i el regidor de Mobilitat, Rafael Güeto, han comunicat aquest dimecres al matí que s'està treballant en la redacció d’una nova ordenança que regularà l’ús dels Vehicles de Mobilitat Personal (VMP) a la ciutat, i que formarà part del Pla Anual Normatiu de 2020. Aquesta nova normativa de circulació prohibeix que els patinets, rodes i plataformes elèctriques, segways i HoverBoards, entre d'altres, circulin per espais destinats exclusivament a les persones, és a dir, per les voreres i pels carrers peatonals de la ciutat.
Segons Martínez, diversos ciutadans s'han queixat de l'ús dels VMP en entorns destinats als vianants, i això provoca "preocupació i situacions de risc". L’objectiu, doncs, és aconseguir que la convivència entres les persones i aquests vehicles "sigui el millor possible”.
Mentre es treballa el nou text que actualitzarà l’ordenança actual, el consistori ha publicat un ban en el qual s'explica la normativa de circulació d'aquests vehicles per tal que la ciutadania estigui informada. La intenció és que les agents cíviques reparteixin aquesta informació i, en el marc de la campanya de seguretat per les festes de Nadal que fa la Policia Local i els Mossos d’Esquadra, també s'alerti als conductors d’aquests tipus de vehicles de les zones per les quals no han de circular.
Reglament General de Circulació
Els Vehicles de Mobilitat Personal poden tenir una massa superior a la de les persones i es mouen a major velocitat que els vianants excedint en alguns casos els 25 km/h. L’article 121 del Reglament General de Circulació prohibeix la circulació de vehicles, inclosos en aquesta categoria els Vehicles de Mobilitat Personal, per les voreres i les zones de vianants. La senyalització actual a l’illa de vianants prohibeix la circulació de tots els vehicles no autoritzats, excepte els de càrrega i descàrrega en l’horari establert. A més, els vehicles de tipologia L1e-A (ciles de motor) estan obligats a disposar d’autorització administrativa i assegurança obligatòria de responsabilitat civil. Els de tipologia L1e-B (ciclomotors de dues rodes) tenen consideració de ciclomotor a tots els efectes.
Segons Martínez, diversos ciutadans s'han queixat de l'ús dels VMP en entorns destinats als vianants, i això provoca "preocupació i situacions de risc". L’objectiu, doncs, és aconseguir que la convivència entres les persones i aquests vehicles "sigui el millor possible”.
Mentre es treballa el nou text que actualitzarà l’ordenança actual, el consistori ha publicat un ban en el qual s'explica la normativa de circulació d'aquests vehicles per tal que la ciutadania estigui informada. La intenció és que les agents cíviques reparteixin aquesta informació i, en el marc de la campanya de seguretat per les festes de Nadal que fa la Policia Local i els Mossos d’Esquadra, també s'alerti als conductors d’aquests tipus de vehicles de les zones per les quals no han de circular.
Reglament General de Circulació
Els Vehicles de Mobilitat Personal poden tenir una massa superior a la de les persones i es mouen a major velocitat que els vianants excedint en alguns casos els 25 km/h. L’article 121 del Reglament General de Circulació prohibeix la circulació de vehicles, inclosos en aquesta categoria els Vehicles de Mobilitat Personal, per les voreres i les zones de vianants. La senyalització actual a l’illa de vianants prohibeix la circulació de tots els vehicles no autoritzats, excepte els de càrrega i descàrrega en l’horari establert. A més, els vehicles de tipologia L1e-A (ciles de motor) estan obligats a disposar d’autorització administrativa i assegurança obligatòria de responsabilitat civil. Els de tipologia L1e-B (ciclomotors de dues rodes) tenen consideració de ciclomotor a tots els efectes.