Els CAP de Rubí demanen contactar per telèfon per evitar desplaçaments

La responsable d’atenció a la ciutadania de l’atenció primària de la Metropolitana Nord, Merche Romero, expressa que "és necessari un canvi en la manera de fer"

Publicat el 18 de maig de 2020 a les 14:49
Actualitzat el 19 de maig de 2020 a les 13:08
Els centres d’atenció primària (CAP) de la regió sanitària Metropolitana Nord, comencen, de manera progressiva, a recuperar la seva activitat. En aquest punt, la col·laboració ciutadana continua sent una factor molt important, especialment, pel que fa a la manera de dirigir-se als centres. La responsable d’atenció a la ciutadania de l’atenció primària de la Metropolitana Nord, Merche Romero, expressa que "és necessari un canvi en la manera de fer". 

[noticiadiari]94/2196[/noticiadiari]
Amb l’objectiu de garantir la millor assistència als usuaris, des dels CAP es demana que totes aquelles persones que requereixin algun tipus d’atenció prioritzin la comunicació a través del web de programació de visites de l'Institut Català de la Salut. Allà, s’ha habilitat un espai per descriure breument quina és la necessitat de l’usuari -ja sigui atenció mèdica, renovació de medicació, dubtes sobre la incapacitat laboral o qualsevol altre tràmit-.

Romero qpunta que "l’usuari ha de passar de demanar visita a explicar què necessita perquè, des dels centres, s’hi doni la resposta més adequada". En alguns casos, la resposta serà la programació d’una visita però, en altres casos, les consultes i gestions es podran atendre de manera no presencial, recalca.

El personal d'atenció primària gestionarà la petició i hi donarà resposta. L’ús d’aquest web permetrà evitar desplaçaments innecessaris als centres, així com agilitzar les respostes per als usuaris. En cas de no poder dur a terme la petició a través del web, es pot fer via telèfon als següents números segons municipis de residència: Badalona, Sant Adrià del Besòs, Maresme i Vallès Oriental: 933268901; Santa Coloma de Gramenet: 934628600; Vallès Occidental: 937284444. 

Professionals d'atenció primària atendran la petició i donaran una resposta adequada a cada cas, ja sigui indicar si cal que l’usuari es dirigeixi presencialment al centre o si es pot resoldre la seva consulta sense haver de desplaçar-se al CAP. Els usuaris també tenen l’opció de contactar amb els seus professionals de referència a través de La Meva Salut i l’eConsulta.

[noticiadiari]2/202441[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/201655[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/202435[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/201967[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/202103[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/202295[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/198469[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/197029[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/198064[/noticiadiari]