Els autònoms de Rubí «fan pinya» per abordar la crisi del coronavirus

La campanya #autònomsderubífempinya s'ha donat a conèixer per Instagram, i coordinen les idees i propostes per donar visibilitat als seus projectes a través d'un grup de Facebook

Campanya dels autònoms de Rubí per abordar la crisi del coronavirus
Campanya dels autònoms de Rubí per abordar la crisi del coronavirus | Marta Casas
Redacció
07 d'abril de 2020, 12:14
Actualitzat: 14:46h
Els autònoms de Rubí, principalment de la branca del comerç local i la restauració, han engegat a través de les xarxes socials, principalment Instagram, una campanya sota l'etiqueta #autònomsderubífempinya - substituint la paraula "pinya" per una emoticona de la fruita - per tal de donar a conèixer la seva situació, per una banda, i demanar a la ciutadania que aposti pel comerç local i de proximitat.

A més d'aquesta campanya que es desenvolupa principalment per Instagram, també han creat un grup de Facebook, que ja compta amb una trentena de membres, amb la idea de donar visibilitat als seus projectes professionals. En la mateixa pàgina a la xarxa social aclareixen que "no som un grup reivindicatiu", i per això demanen que no es creï debat ideològic sinó que s'utilitzi la plataforma només per donar impuls als seus negocis. En la mateixa línia, remarquen la importància que els membres del grup interactuïn entre ells aportant idees i col·laboracions, que quedaran anotades al grup per contribuir al bé comú del col·lectiu.

Per poder fer aportacions d'idees i propostes, han establert també un horari diari: als matins, de 10 h a 13 h i de 17 h a 20 h, i la resta d'hores es podran penjar també informacions que siguin d'interès general. El dissabte és el dia que reserven per a fer votacions, en els mateixos horaris establerts per a les publicacions entre setmana, de les diverses propostes que hagin fet arribar els membres del grup.

A banda d'aquesta campanya, diversos comerços locals de la ciutat ja s'han sumat al directori d'establiments "a domicili", sota el paraigua de la campanya SlowShopping. L'Ajuntament de Rubí, per la seva banda, va anunciar que destinaria 600.000€ en ajuts a comerços, empreses i autònoms, i també la Generalitat ha obert una línia d'ajuts específica per aquest col·lectiu.

El govern espanyol va establir, la setmana passada, una moratòria de sis mesos per al pagament de la quota d'autònoms, col·lectiu que, per cert, pot continuar treballant encara que no siguin serveis essencials i sempre que no pertanyin als sectors expressament prohibits en el decret d'estat d'alarma del 14 de març.