El curs escolar començarà el pròxim dilluns, 5 de setembre, amb un 6,44% més de beques menjador que l'any passat. De fet, les sol·licituds ja havien augmentat un 9% al mes de juliol. En total, 17.375 alumnes gaudiran d'aquest ajut a l'inici de curs.
El president del Consell Comarcal, Ignasi Giménez, ha apuntat que aquesta tendència a l'alça va començar l'any 2017, amb 18.603 sol·licituds, passant a les 26.658 d'enguany, un increment del 43,4% en cinc anys. "Aquest increment es va fent crònic i és una mostra de la realitat que viuen moltes famílies a la comarca", ha assenyalat. El nombre de beques atorgades també ha crescut un 68,5% en aquests cinc cursos, i el percentatge de famílies que el reben ha passat del 69% al 81%.
Concretament, aquest curs s'han atorgat 16.182 beques del 70% de l'import i 1.032 del 100%, a més de 161 del 100% per a alumnes amb més d'un 60% amb discapacitat. L'alumnat de Primària és el que rep més ajuts (11.197), mentre que a Infantil se n'han atorgat 4.538, i a Secundària, 1.640. Un 82% dels ajuts s'atorguen a centres d'educació públics; la resta, a centres concertats.
La convocatòria per sol·licitar un ajut individual restarà oberta del 3 d'octubre al 19 de maig, cosa que pot fer que les xifres variïn d'aquí a final de curs: l'any passat, al setembre s'havien atorgat 16.323 i al juny es va acabar amb 21.694.
Els ajuts de menjador augmenten escolar un 6,5% al Vallès Occidental aquest curs
El president del Consell Comarcal: "Aquest increment es va fent crònic i és una mostra de la realitat que viuen moltes famílies a la comarca"
Ara a portada
Publicat el 31 d’agost de 2022 a les 16:47
Et pot interessar
-
Societat Famílies desallotjades a Rubí per risc d'esfondrament: dormint en vehicles i sense ajuda de la propietat
-
Societat Rubí celebra el Dia de la Terra amb un extens programa d'activitats
-
Societat El mercat de Rubí ja té armaris refrigerats per a la recollida de comandes
-
Societat Rubí impulsa una mesura inclusiva per a persones amb autistme o hiperactivitat