18
de març
de
2020, 18:00
El trànsit d'usuaris en la línia del Vallès dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) ha patit una davallada de gairebé un 90% respecte al total de viatgers que agafen el tren un dia normal.
Reestructuració del servei
Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) ha anunciat una reestructuració del servei de trens a les línies metropolitanes, per tal de fer front als requeriments del Govern en la lluita contra el coronavirus, i adequant l'oferta d'acord amb la demanda i a les indicacions rebudes per part del Govern i l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM) de Barcelona.
Així, el servei en hora punta és del 60%, mentre que la resta de la jornada serà del 40%. A les línies del Vallès, durant les hores punta hi haurà 4 trens cada hora a l'S1 (Terrassa) i a l'S2 (Sabadell); 6 trens cada hora a l'L6 (Sarrià-Pl. Catalunya) i 6 trens l'hora a l'L7 (Avinguda Tibidabo). Durant la resta del dia, a les línies S1 i S2 hi haurà 3 trens cada hora, mentre que a la resta es manté la freqüència de 6 trens.
Pel que fa a la línia Llobregat-Anoia, també es reestructura el servei, amb un tren cada hora de l'R5 (Manresa), S4 (Olesa de Montserrat), S3 (Can Ros) i R6 (a i des de La Pobla de Claramunt); 2 trens cada hora a l'S8 (Martorell) i 4 trens l'hora a l'L8 (Pl. Espanya-Molí Nou Ciutat Cooperativa). Durant la resta del dia, es mantenen les freqüències excepte a l'L8, que passa a 2 trens cada hora. Les estacions d'esquí, així com el Cremallera de Montserrat i el de Núria romanen tancats. El servei de la línia L12 (Reina Elisenda) quedarà suprimit.
FGC desaconsella viatjar excepte per raons "inajornables"
Tot i aquestes modificacions per adaptar-se a la demanda, FGC desaconsella viatjar per raons "inajornables, i recomana a tots els clients que es vegin obligats a desplaçar-se que s'informin sobre les possibles afectacions al servei a través dels missatges de megafonia a les estacions i interiors de tren, que consultin les vitrines informatives, el web de FGC, l'aplicació mòbil o el Twitter, o bé que truquin al telèfon d'informació (012).
Increment de les mesures higièniques als trens i a les estacions
En el marc de la resposta a la pandèmia del coronavirus a Catalunya, FGC ha aplicat un seguit de mesures, tant de caràcter informatiu com organitzatiu, dirigides als clients i al conjunt del personal amb l'objectiu de minimitzar el risc d'infecció i alhora assegurar la prestació del servei.
Així, FGC ha elaborat un Pla de contingència pel coronavirus i, des de començaments de setmana ha activat diverses mesures higièniques, seguint els protocols sanitaris: els maquinistes obren i tanquen les portes perquè els clients no hagin de tocar les botoneres, les màquines de venda de bitllets i les botoneres dels ascensors es netegen cada hora, i diàriament es netegen elements com les barres, els agafadors, les botoneres, les tauletes, les mampares, els endolls i els marcs de les finestres de l'interior dels trens. El Centre d'Atenció al Client i l'Oficina de confecció de carnets de pensionista s'han tancat al públic, i l'atenció a l'usuari es fa només per via telefònica.
El president de la Generalitat Quim Torra ha volgut donar les gràcies als ciutadans pel seu "compromís" i seguir les ordres de confinament dictaminades per evitar la propagació del coronavirus.La demanda acumulada avui a les línies metropolitanes de FGC a les 8:30 hores (respecte un dia normal)
— Quim Torra i Pla (@QuimTorraiPla) March 18, 2020
Metro Vallès: -88,3%
Llogregat - Anoia: -78,9%
Global: -85,9%
Gràcies pel vostre compromís.
Reestructuració del servei
Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) ha anunciat una reestructuració del servei de trens a les línies metropolitanes, per tal de fer front als requeriments del Govern en la lluita contra el coronavirus, i adequant l'oferta d'acord amb la demanda i a les indicacions rebudes per part del Govern i l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM) de Barcelona.
Així, el servei en hora punta és del 60%, mentre que la resta de la jornada serà del 40%. A les línies del Vallès, durant les hores punta hi haurà 4 trens cada hora a l'S1 (Terrassa) i a l'S2 (Sabadell); 6 trens cada hora a l'L6 (Sarrià-Pl. Catalunya) i 6 trens l'hora a l'L7 (Avinguda Tibidabo). Durant la resta del dia, a les línies S1 i S2 hi haurà 3 trens cada hora, mentre que a la resta es manté la freqüència de 6 trens.
Pel que fa a la línia Llobregat-Anoia, també es reestructura el servei, amb un tren cada hora de l'R5 (Manresa), S4 (Olesa de Montserrat), S3 (Can Ros) i R6 (a i des de La Pobla de Claramunt); 2 trens cada hora a l'S8 (Martorell) i 4 trens l'hora a l'L8 (Pl. Espanya-Molí Nou Ciutat Cooperativa). Durant la resta del dia, es mantenen les freqüències excepte a l'L8, que passa a 2 trens cada hora. Les estacions d'esquí, així com el Cremallera de Montserrat i el de Núria romanen tancats. El servei de la línia L12 (Reina Elisenda) quedarà suprimit.
FGC desaconsella viatjar excepte per raons "inajornables"
Tot i aquestes modificacions per adaptar-se a la demanda, FGC desaconsella viatjar per raons "inajornables, i recomana a tots els clients que es vegin obligats a desplaçar-se que s'informin sobre les possibles afectacions al servei a través dels missatges de megafonia a les estacions i interiors de tren, que consultin les vitrines informatives, el web de FGC, l'aplicació mòbil o el Twitter, o bé que truquin al telèfon d'informació (012).
Increment de les mesures higièniques als trens i a les estacions
En el marc de la resposta a la pandèmia del coronavirus a Catalunya, FGC ha aplicat un seguit de mesures, tant de caràcter informatiu com organitzatiu, dirigides als clients i al conjunt del personal amb l'objectiu de minimitzar el risc d'infecció i alhora assegurar la prestació del servei.
Així, FGC ha elaborat un Pla de contingència pel coronavirus i, des de començaments de setmana ha activat diverses mesures higièniques, seguint els protocols sanitaris: els maquinistes obren i tanquen les portes perquè els clients no hagin de tocar les botoneres, les màquines de venda de bitllets i les botoneres dels ascensors es netegen cada hora, i diàriament es netegen elements com les barres, els agafadors, les botoneres, les tauletes, les mampares, els endolls i els marcs de les finestres de l'interior dels trens. El Centre d'Atenció al Client i l'Oficina de confecció de carnets de pensionista s'han tancat al públic, i l'atenció a l'usuari es fa només per via telefònica.