El Ple de Rubí vota a favor de blindar els drets laborals de les dones que porten vel musulmà

Ciutadans s'absté al·legant que l'Ajuntament "no té competències en les polítiques de contractació de les empreses privades"

Publicat el 21 de desembre de 2021 a les 17:29
El Ple Municipal de Rubí ha aprovat, aquest dijous, la moció presentada per En Comú Podem per protegir el dret a portar el vel musulmà, anomenat hiyab, en l'àmbit laboral. La proposta s'havia fet de la mà de l’Associació Rubí Sociocultural e Integración (ARSI)

En aquest sentit, els comuns exposaven almenys un cas en què "s'impedeix a una dona dur el vel en l'àmbit laboral", establint un greuge i segregació contra les dones que han decidit posar-se un hiyab. Qualsevol discriminació per l'ús d'aquesta peça, asseguraven, "constitueix una vulneració que ha de ser perseguida per la llei.

En aquest context, la proposta defensava que si la política de contractació d'una empresa privada discrimina persones per la seva confessionalitat i les rebutja per aquest simple fet, es tracta d'una mala praxi "que ha de comprometre totes les administracions públiques". I el mateix pels processos de selecció, gestió d'espais comuns i polítiques d'acomiadament.

La proposta ha estat aprovada per En Comú Podem, PSC, Esquerra, Veïns per Rubí i AUP. Ciutadans, en canvi, s'hi ha abstingut remarcant que l'Ajuntament "no té competències en les polítiques de contractació de les empreses privades". Tot i això, el portaveu taronja, Roberto Martín, ha deixat clar que el seu partit "està en contra de la discriminació de drets fonamentals".