Aquest matí s'ha celebrat un ple municipal extraordinari i urgent, que ha aprovat una modificació pressupostària de crèdit extraordinari i suplement de crèdit de 455.683,34 euros, una part del romanent de tresoreria de l'Ajuntament, que es destinaran a cobrir diversos projectes amb l'objectiu de contribuir "a la recuperació econòmica i social" de la ciutat.
L'equip de govern ha prioritzat diverses inversions que havien quedat sense dotar econòmicament. Les més importants serviran per a la compra d'eines i materials per als plans d'ocupació i les agents cíviques (70.987,11 euros) i per instal·lar tanques perimetrals en places i parcs, la millora dels equipaments municipals i per a la compra de mobiliari per al parc de Sant Muç (70.275 euros). També es destinaran 65.000 euros a la millora de les zones d'esbarjo per a gossos, millores als horts municipals i la neteja de torrents.
El Servei d'Informàtica rebrà 55.737,65 euros per a fer les inversions necessàries per donar continuïtat al teletreball per al personal de l'Ajuntament, així com per dotar de connectivitat d'Internet a l'equipament de La Cruïlla, que enguany acollirà el Servei Local de Català.
[noticia]7167[/noticia]
Les escoles de música i art rebran, respectivament, 42.320,27 euros per material per donar classes i la compra de dos pianos que van guanyar un dels processos participatius, i 38.320 euros per inversions en material per al desenvolupament de cursos.
Pel que fa al Servei d'Esports, es destinaran 35.000 euros a canviar el paviment de la pista esportiva del Parc de la Pau i la Natura, mentre que a l'escola bressol La Bruna s'invertiran 22.486,22 euros per canviar el terra de l'equipament.
El ple també ha donat llum verda a la compra de material per al desenvolupament de diversos cursos que s'imparteixen al Rubí forma i diverses inversions a les escoles municipals (16.990,44 euros), a la millora de l'equipament del Mercat Municipal (16.873 euros) i a inversions en punts d'informació a la ciutat (11.100 euros).
Finalment, es compraran separadors de carril bici i miralls de trànsit (5.000 euros), material necessari per al desenvolupament de les tasques del Servei de Comunicació (4.518,55 euros) i elements per a la cuina de La Cruïlla, que permetran donar continuïtat als cursos que s'hi realitzen (1.075 euros).
L'Ajuntament no haurà de complir la regla de la despesa aquest 2020
L'ús dels romanents serà possible gràcies a l'aprovació, per part del Congrés dels Diputats, de deixar en suspès els objectius d'estabilitat pressupostària i deute públic que afectaven els ajuntaments, en considerar que ens trobem davant d'una situació d'emergència extraordinària.
Així, un cop finalitzi el 2020, el Pla d'estabilitat financera aprovat l'any 2019 quedarà sense efecte, ja que no s'haurà de complir la regla de la despesa per aquest any 2020. A més, els romanents - congelats des de l'any 2012 per la Llei Montoro - es podran fer servir per invertir a la ciutat. La regla de la despesa també s'ha suspès per l'any 2021.
[plantillacoronavirus]
El ple aprova destinar 455.000 euros del romanent a una quinzena de projectes
L'Ajuntament no haurà de complir la regla de la despesa aquest 2020
Ara a portada
Publicat el 13 de novembre de 2020 a les 12:30
Et pot interessar
-
Societat Famílies desallotjades a Rubí per risc d'esfondrament: dormint en vehicles i sense ajuda de la propietat
-
Societat Rubí celebra el Dia de la Terra amb un extens programa d'activitats
-
Societat El mercat de Rubí ja té armaris refrigerats per a la recollida de comandes
-
Societat Rubí impulsa una mesura inclusiva per a persones amb autistme o hiperactivitat