El novembre arriba amb l'inici de les obres del pont del carrer de Sant Joan

Els treballs comportaran diverses afectacions viàries durant sis mesos

Publicat el 29 d’octubre de 2019 a les 08:00
El pròxim dilluns, 4 de novembre, arrencarà el projecte de reforç estructural i ampliació del pont del carrer Sant Joan, uns treballs que tindran una durada aproximada de sis mesos i que comportaran afectacions de trànsit. Es tracta d'una actuació inclosa al Pla d’inversions que té com a objectiu millorar de la mobilitat en aquesta via, especialment utilitzada per la ciutadania que viu a les urbanitzacions i vol accedir al centre de la ciutat. 

Els treballs consistiran a eixamplar la vorera sud fins a uns tres metres d’amplada aproximadament, amb la introducció de bancs i jardineres, així com millorar i ampliar la vorera nord. La calçada del pont farà uns sis metres d’amplada i tindrà doble carril de circulació. El pont disposarà d’un nou enllumenat, s’instal·laran noves baranes, es traslladarà la canalització de la xarxa de gas afectada per les obres i es durà a terme una reparació superficial del pont.

Les obres les executarà l’empresa Composan y Servicios SA per un import de 302.717,86 euros.

Afectacions viàries

Entre els dies 4 i 17 de novembre es col·locaran les proteccions de seguretat als laterals del pont per protegir tant la C-1413 com el passeig de la Riera i la riera de Rubí durant l’execució de les obres. Les proteccions vinculades al passeig de la Riera es realitzaran en horari diürn i serà necessari tallar un carril d’aquest passeig per ubicar-hi la grua. Malgrat això, la circulació quedarà garantida, ja que es donarà pas alternatiu.

Les tasques per col·locar les proteccions vinculades a la C-1413 es realitzaran en cap de setmana. Així i tot, és possible que també s’hagi de treballar alguna altra jornada, en aquest cas en horari nocturn, entre les 22 h i les 5 h. Tot i que aquests treballs afectaran el carril en sentit nord de la carretera C-1413, es garantirà la circulació viària pel lateral de la comarcal. Els vehicles amb un gàlib superior a 3,8 metres es desviraran per la rotonda de Cova Solera cap al polígon o cap al carrer d’Edison – avinguda de l’Estatut.

A partir del 18 de novembre el pont quedarà tallat al pas de vehicles, però no dels vianants. Durant les obres, els itineraris alternatius habilitats es plantegen per la C-1413, el pont de La Llana i el pont de Cova Solera.

Les línies 3 i 7 de RubíBus també estaran afectades per aquest tall. A partir de la parada de Can Fatjó, a l’avinguda de Castellbisbal, els autobusos es desviaran per l’avinguda de Can Fatjó, el carrer de Platí, el carrer de Luxemburg, l'avinguda de Cova Solera i arribaran fins a la parada d’Estació - Rubí+D, on recuperaran el recorregut normal. Les parades que quedaran temporalment anul·lades són les de Topazi, Sant Joan i Espoz i Mina.

Finalment, un mes abans de la finalització de les obres es realitzaran les tasques de reparació superficial del pont i es desmuntaran les proteccions. A mesura que avancin els treballs es podrà concretar les afectacions de mobilitat que pugui comportar aquesta última fase.