Coincidint amb el Dia Mundial del Reciclatge, aquest divendres el Consell Comarcal del Vallès Occidental ha fet un pas endavant en la seva aposta per una institució responsable i sensible envers el medi ambient. En un acció conjunta, avui s'ha dit adéu a les papereres individuals i s'han posat en marxa illes de residus en diferents espais. D'aquesta manera s'aposta per la separació dels residus a la feina i pel reaprofitament, un dels pilars de l'economia circular.
Al Consell Comarcal hi havia fins avui 90 papereres individuals. Ara hi haurà 15 espais repartits entre els diferents edificis, on s'hi trobaran petits contenidors per a paper i catró i d'altres per a envasos. La recollida de la matèria orgància es centralitzarà en dos punts -un a cada edifici- i també s'ha habilitat un espai per a residus electrònics, piles, bombetes i altres. En definitiva, un pas endavant en la conscienciació de tothom envers la necessitat del reciclatge i envers les possibilitats del reaprofitament dels materials.
Aquesta acció va en consonància amb el canvi d'hàbits envers el model d'economia circular que s'està impulsant des del Vallès Circular. Periòdicament es porten a terme diferents actuacions que permetin fer un pas endavant en aquest canvi de model, aprofundint en el consum, l'ús de l'energia i l'aigua, el reaprofitament o el reciclatge, entre d'altres qüestions.
Aquest matí s'ha fet una acció simbòlica amb la participació del personal de la instsitució comarcal en la qual s'ha posat de relleu la importància del reciclatge i de la separació en origen, tant a casa com a la feina. La gerent del Consell, Núria Carrés, ha agrait al personal la seva implicació per fer possible aquest canvi.
L'eliminació de les papereres del Consell Comarcal ha estat possible gràcies a la col·laboració del Consorci per a la Gestió de Residus del Vallès Occidental i d'Ecoembes.
El Consell Comarcal «acomiada» les papereres individuals
Aposta per la separació i el reciclatge
Ara a portada
Publicat el 18 de maig de 2019 a les 09:00
Et pot interessar
-
Societat Famílies desallotjades a Rubí per risc d'esfondrament: dormint en vehicles i sense ajuda de la propietat
-
Societat Rubí col·loca nous dispensadors de pinso anticonceptiu per a coloms
-
Societat Rubí celebra el Dia de la Terra amb un extens programa d'activitats
-
Societat El mercat de Rubí ja té armaris refrigerats per a la recollida de comandes