Els Mossos d'Esquadra han detingut dues persones, membres d'una mateixa família, per introduir bitllets falsos al circuit econòmic amb compres que feien fer a dos menors d'edat, acompanyats d'una dona de Rubí. Van aconseguir col·locar els bitllets a establiments de diverses localitats, com Badalona - on residien els detinguts -, el Masnou, Santa Coloma de Gramenet, Terrassa, Sabadell o Granollers, entre d'altres.
La investigació policial es va iniciar al maig de 2022, quan es va detectar la circulació d'una gran quantitat de bitllets falsos de 20 i 50 euros que presentaven elements comuns. Els investigats els adquirien en una plataforma d'Internet i els modificaven, afegint-los hologrames falsos, eliminaven les impressions que porten els bitllets d'atrezzo i afegien una cinta transparent. A més, tots començaven per la mateixa numeració de sèrie.
Un cop tenien els bitllets preparats, la dona de Rubí recollia els menors quan sortien de l'escola i se'ls enduia a fer compres arreu del territori català. Per fer les compres, els menors tapaven el seu rostre amb mascaretes, i com que no tenen antecedents policials, cap víctima va poder identificar-los.
El 17 de juny es van fer dues entrades als domicilis de Rubí i Badalona, on es van intervenir més de 41.000 euros falsos en bitllets de 20, 50 i 100 euros i diversos estris per manipular-los.
Els menors d'edat van ser detinguts i van quedar a disposició de la Fiscalia de Menors de Reforma, i els dos adults van quedar en llibertat amb càrrecs.
Dos detinguts per obligar dos menors d'edat a fer compres amb bitllets falsos
Una dona de Rubí recollia cada dia dos menors d'edat en sortir de l'escola i se'ls enduia a fer compres amb els bitllets falsos a diverses localitats
Ara a portada
Publicat el 05 de juliol de 2022 a les 10:49
Actualitzat el 05 de juliol de 2022 a les 11:36
Et pot interessar
-
Societat Famílies desallotjades a Rubí per risc d'esfondrament: dormint en vehicles i sense ajuda de la propietat
-
Societat Rubí celebra el Dia de la Terra amb un extens programa d'activitats
-
Societat El mercat de Rubí ja té armaris refrigerats per a la recollida de comandes
-
Societat Rubí impulsa una mesura inclusiva per a persones amb autistme o hiperactivitat