Continua creixent la valoració dels usuaris del RubíBus

El bus urbà compta amb gairebé 7.000 usuaris, i més de la meitat el fan servir diàriament

Publicat el 03 de març de 2022 a les 11:22
L'Instituto Opinometre ha fet un estudi, encarregat pel grup Avanza, concessionari del servei de transport públic urbà de Rubí, per conèixer la satisfacció dels usuaris del RubíBus, que ha obtingut 8,41 punts de valoració global. Es tracta d'una puntuació encara superior a la que va obtenir el 2020 (8,01), quan el bus urbà va ser el servei millor valorat de tots els serveis municipals. 

Els dies 9 i 10 de novembre de 2021, durant les hores de servei de les línies d'autobusos, es van fer enquestes a bord dels vehicles, demanant l'opinió als usuaris. La valoració més alta l'han fet els usuaris de la Línia 4, amb 8,59 punts. Totes les línies, però, han obtingut valoracions superiors a les de l'any anterior.

L'estudi ha analitzat els aspectes de la puntualitat (9,38 punts), la neteja (9,20), l'horari i la freqüència (9,20), la correspondència i facilitat de transbord (8,61), la validació dels bitllets (8,67), i l'atenció al client, la informació sobre el servei i l'adquisició de bitllets (8,77 cadascun). 

Pel que fa a l'Índex de Satisfacció del Client (ISC), que mesura la relació entre la qualitat del servei esperat i la qualitat del servei rebut per part dels usuaris, ha estat de 8,08 punts, lleugerament superior als 8,03 punts. Aquest índex no ha parat de créixer des de l'any 2016.

[h3]6.850 usuaris, dels quals més de la meitat, diaris[/h3]
El servei RubíBus compta amb uns 6.850 viatgers, dels quals més del 50% el fan servir diàriament - almenys 5 vegades per setmana - i prop del 24%, algun dia a la setmana. La resta, el fan servir de manera puntual.

La línia que compta amb més viatgers és la L5: Can Rosés a l'Estació Rubí+D, amb 1.380 viatgers, seguida de la L1: El Pinar - Can Serrafossà (1.300), la L2: Can Vallhornat - El Pinar (1.250), la L3: Estació Rubí+D - Castellnou i L4: Estació Rubí+D - Can Rosés (170) i L6: Rubí Sud - La Bastida (150).
 
Pel que fa als motius per viatjar en autobús, els més freqüents són per feina (20,22%), oci (19,40%), estudis (17,76%), compres (17,449%) i gestions (10,38%).

[h3]Sense notícies sobre la promesa de gratuïtat del bus urbà[/h3]
Ja fa quatre anys que l'alcaldessa de Rubí, Ana María Martínez, va anunciar que el bus urbà seria gratuït cap a l'any 2019 per a tota la ciutadania de Rubí. Un anunci que va generar força polèmica entre els grups municipals de l'oposició en aquell moment, tal com va recollir RubiTV.cat

Ara com ara, l'única cosa que se sap és que, al gener de 2020 - just abans de l'esclat de la pandèmia - l'Ajuntament tenia previst treballar la gratuïtat del bus urbà mitjançant una ordenança, tal com va respondre en una pregunta al ple efectuada per l'AUP. Al març del mateix any, l'Ajuntament va encarregar un "Anàlisi de la gratuïtat del transport públic urbà de Rubí" a l'empresa Cinesi SL, una consultora de mobilitat i transport, tal com consta a la relació de contractes menors i privats

RubiTV.cat ha adreçat fins a tres peticions d'informació sobre aquesta qüestió, així com l'accés al document d'anàlisi, però mai ha obtingut cap resposta.