L'Ajuntament ha obert els termini per demanar els ajuts a les reformes d'habitatge de lloguer social. Es tracta d'una subvenció màxima de 8.000 € per cobrir les despeses de les obres que facin habitables els pisos així com millores d'eficiència energètica o acústica entre d'altres. Es poden demanar des d'aquest dijous 18 d'abril i fins al 17 de juliol.
Requisits per demanar els ajuts
Per poder demanar els ajuts cal complir amb una sèrie de requisits. El principal és que l'habitatge que es vulgui reformar formi part de la Borsa de Mediació per al Lloguer Social. A més, cal que les obres s'hagin realitzat en els dotze mesos anteriors a la convocatòria.
⏰ Els ajuts per pagar obres de reforma d’habitatges inclosos a la Borsa de Mediació per al Lloguer Social es podran sol·licitar a partir de demà
— Ajuntament de Rubí (@AjRubi) April 17, 2024
📢 L’Ajuntament concedirà un màxim de 8.000 euros per sol·licitud
➡️ https://t.co/5YEIdq3DQK#rubicitypic.twitter.com/uDkIkpbroZ
La Borsa de Mediació es tracta d'una xarxa pensada, d'una banda, per augmentar l'oferta de lloguer sense preus especulatius i per l'altra, mobilitzar el parc de pisos desocupats. Inclou una sèrie de beneficis per als propietaris com ara una bonificació del 95% de la quota de l'IBI.
Pagament de les despeses generals
D'altra banda, fins al 27 de maig, l'Ajuntament de Rubí també té oberts els ajuts per persones en una situació econòmica magra. Així, té una convocatòria per pagar les despeses de l'habitatge habitual. Cobreix des del rebut de l'IBI, els subministraments d’aigua, gas i electricitat, però també les quotes hipotecàries, la taxa d’escombraries, les quotes de comunitat de propietaris i propietàries i, fins i tot, les primes d’assegurança de danys de l’habitatge i de responsabilitat civil.
El consistori ha incrementat la quantia respecte al 2023. Han passat de 125 € a un màxim de 200 €. També s’ha ampliat el període de sol·licitud, que ara serà de dos mesos. En tots dos ajuts, la tramitació s'ha de fer preferentment per via telemàtica a través de la Seu Electrònica de l’Ajuntament o a l’Oficina d’Atenció a la Ciutadania (OAC).