21
de gener
de
2020, 16:00
Rubí commemora avui, dimarts 21 de gener, el Dia Europeu de la Mediació amb un taller dirigit a l’alumnat i el professorat dels centres educatius que formen part dels diferents projectes de facilitació de la convivència. A través d’aquesta activitat, les persones joves treballen la diversitat a través del diàleg controvertit i s’empodera als participants perquè puguin situar-se davant la polarització i els seus efectes de forma crítica.
L’activitat té lloc a l’auditori de la Biblioteca Mestre Martí Tauler en dues sessions, de 12 a 14 h i de 15 a 17 h, que es vertebren al voltant del concepte de polarització social. A partir d’un audiovisual i de les reflexions que se’n derivin, s’introdueix el concepte de polarització per detectar quins temes poden ser controvertits pels i les adolescents. Mitjançant un dels temes escollits pel grup, s’elabora un mapa de les opinions recollides d'acord amb els criteris de polarització per reflexionar col·lectivament i concloure si els i les joves reconeixen totes les opinions com a legítimes i amb quin criteri. L’activitat es tanca amb un exercici d’escolta activa, argumentació i comunicació empàtica en parelles.
La dinamització de l’activitat va a càrrec de les formadores de L’Escola de Cultura de Pau de la Universitat Autònoma de Barcelona.
Servei de Mediació
Rubí compta des del 2007 amb un Servei de Mediació Ciutadana, actualment ubicat al carrer Maria Aurèlia Capmany, 32-34, baixos. Aquest recurs promou la gestió alternativa de conflictes mitjançant l’ús prioritari de la mediació, tot creant un espai de seguretat, confidencial i no advers en què les parts afectades puguin comunicar-se d’una manera diferent de com ho havien fet fins al moment.
Els conflictes que poden ser objecte de mediació són aquells que afecten l’ús de l’espai públic i de la proximitat veïnal, els del barri o de la comunitat, aquells entre entitats o associacions i les relacions interpersonals. No ho són, en canvi, els conflictes de tipus familiar, aquells en què no es dona la condició d’igualtat entre les parts (com ara els casos de violència de gènere), els conflictes que tenen l’Ajuntament com una de les parts implicades, aquells en què s’hagi iniciat un procés penal o els conflictes escolars.
L’activitat té lloc a l’auditori de la Biblioteca Mestre Martí Tauler en dues sessions, de 12 a 14 h i de 15 a 17 h, que es vertebren al voltant del concepte de polarització social. A partir d’un audiovisual i de les reflexions que se’n derivin, s’introdueix el concepte de polarització per detectar quins temes poden ser controvertits pels i les adolescents. Mitjançant un dels temes escollits pel grup, s’elabora un mapa de les opinions recollides d'acord amb els criteris de polarització per reflexionar col·lectivament i concloure si els i les joves reconeixen totes les opinions com a legítimes i amb quin criteri. L’activitat es tanca amb un exercici d’escolta activa, argumentació i comunicació empàtica en parelles.
La dinamització de l’activitat va a càrrec de les formadores de L’Escola de Cultura de Pau de la Universitat Autònoma de Barcelona.
Servei de Mediació
Rubí compta des del 2007 amb un Servei de Mediació Ciutadana, actualment ubicat al carrer Maria Aurèlia Capmany, 32-34, baixos. Aquest recurs promou la gestió alternativa de conflictes mitjançant l’ús prioritari de la mediació, tot creant un espai de seguretat, confidencial i no advers en què les parts afectades puguin comunicar-se d’una manera diferent de com ho havien fet fins al moment.
Els conflictes que poden ser objecte de mediació són aquells que afecten l’ús de l’espai públic i de la proximitat veïnal, els del barri o de la comunitat, aquells entre entitats o associacions i les relacions interpersonals. No ho són, en canvi, els conflictes de tipus familiar, aquells en què no es dona la condició d’igualtat entre les parts (com ara els casos de violència de gènere), els conflictes que tenen l’Ajuntament com una de les parts implicades, aquells en què s’hagi iniciat un procés penal o els conflictes escolars.