Així funcionen els nous quioscos interactius de les estacions de FGC

Les pantalles ofereixen informació en temps reals d'horaris, incidències, alteracions...

Publicat el 05 de maig de 2022 a les 17:03

Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) ha posat en servei nous quioscos interactius d'informació al vestíbul de les seves estacions per millorar l'atenció a l'usuari i facilitar l'experiència del viatge amb transport públic.  Aquestes pantalles ofereixen en temps real dades d'interès com ara horaris, incidències, alteracions programades o les possibilitats de transbord intermodals.

"El que hem de fer és facilitar que les persones tinguin totes les seves necessitats cobertes en el moment en què viatgen en tren i fer-ho d'una manera fàcil i directa", ha exposat la presidenta de FGC, Marta Subirà. Tot plegat, perquè el viatger pugui prendre totes les decisions pertinents i "pugui completar el seu desplaçament de manera satisfactòria". En la mateixa línia, Subirà reivindica que els usuaris són el "centre de l'estratègia de digitalització de Ferrocarrils" i la informació al client n'és "cabdal".

Els quioscos, tàctils i lluminosos, estan organitzats en un menú amb accés a set funcionalitats: horaris; estat del servei (alteracions o incidències); plànol de la xarxa; planificador de viatges; plànol de l'entorn; estat de les instal·lacions de les estacions (obres o avaries); i l'aplicació Geotren per conèixer en temps real la ubicació dels trens i el seu grau d'ocupació.

Actualment, a la línia vallesana hi ha quioscos a les següents estacions: Pl. Catalunya, Provença, Gràcia, Av. Tibidabo, Muntaner, Sarrià, Valldoreix, Sant Cugat, Volpelleres, Sant Joan, Universitat Autònoma, Sabadell Plaça Major, Rubí, Terrassa Rambla i Vallparadís Universitat. En funció de la resposta, està previst instal·lar-ne més a la resta d'estacions de la xarxa de FGC.Â