Veïns per Rubí portarà al ple municipal del pròxim dijous una moció perquè l'Ajuntament de Rubí impulsi una nova aplicació mòbil per comunicar incidències a la via pública que permeti, per una banda, geolocalitzar-les i incloure imatges i, per l'altra, fer-ne un seguiment fins a la seva resolució.
Actualment, com explica VR, existeix l'aplicació Rubí Ciutat, que ja incorpora un apartat que permet la comunicació d'incidències que requereix la identificació de l'usuari amb el nom i el correu electrònic, i que permet penjar els detalls de la incidència indicant l'adreça i afegint imatges. Un cop enviada la informació, però, la formació d'independents diu que no es rep cap correu electrònic de confirmació ni hi ha cap manera de fer un seguiment de l'evolució de la incidència. Alhora, Veïns apunta que "convindria que aquesta informació (...) tingués un número de seguiment dins d'una base de dades comuna amb la resta de comunicacions que s'hagin traslladat per altres vies formals", com ara l'Oficina d'Atenció a la Ciutadania.
Veïns també demana que es faci difusió de la posada en marxa d'aquesta nova aplicació per animar els ciutadans a col·laborar amb l'Ajuntament en la detecció d'incidències en aquells àmbits en què té competències - manteniment de l'espai públic, enllumenat, neteja, recollida de residus o clavegueram, entre d'altres - i que puguin garantir una actuació àgil que eviti situacions de risc o més deteriorament.
Actualment, com explica VR, existeix l'aplicació Rubí Ciutat, que ja incorpora un apartat que permet la comunicació d'incidències que requereix la identificació de l'usuari amb el nom i el correu electrònic, i que permet penjar els detalls de la incidència indicant l'adreça i afegint imatges. Un cop enviada la informació, però, la formació d'independents diu que no es rep cap correu electrònic de confirmació ni hi ha cap manera de fer un seguiment de l'evolució de la incidència. Alhora, Veïns apunta que "convindria que aquesta informació (...) tingués un número de seguiment dins d'una base de dades comuna amb la resta de comunicacions que s'hagin traslladat per altres vies formals", com ara l'Oficina d'Atenció a la Ciutadania.
Veïns també demana que es faci difusió de la posada en marxa d'aquesta nova aplicació per animar els ciutadans a col·laborar amb l'Ajuntament en la detecció d'incidències en aquells àmbits en què té competències - manteniment de l'espai públic, enllumenat, neteja, recollida de residus o clavegueram, entre d'altres - i que puguin garantir una actuació àgil que eviti situacions de risc o més deteriorament.