Les set noies de Sant Cugat denuncien «pressions» en rebre l'escrit d'acusació que els demana tres anys de presó per tallar els FGC

Els fets van passar durant la vaga feminista del 2018 i aquest dilluns han denunciat la situació abans d'anar a la roda de premsa convocada al Departament de Territori i Sostenibilitat

Publicat el 19 d’octubre de 2020 a les 12:00
Una trentena de noies s'han concentrat aquest dilluns al matí a la plaça Lluís Millet de Sant Cugat, per denunciar la petició de la fiscalia de tres anys de presó i 26.000 euros per set de les noies que van tallar els Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) durant la vaga feminista del 8 de març.
 
Durant la concentració, les noies han denunciat que han rebut pressions a l'hora de rebre l'escrit d'acusació de la fiscalia. "En el moment que se'ns fa arribar l'escrit d'acusació, en lloc d'enviar una carta certificada, rebem trucades, visites a les nostres cases o a les dels pares, generant un malestar i preocupació a la família" ha denunciat l'Anna, una de les membres del col·lectiu 8 Mil Motius.

En el manifest, han reivindicat que el tall de les vies de FGC l'any 2018 va està motivat pel fet que en el transport públic s'hi comenten el 17% d'agressions fora de l'àmbit de la parella i per fer visible que les dones "estem fartes de ser objecte de violència masclista".

Les joves han desplegat una pancarta gegant denunciant els fets, han llegit un manifest i han repartit informació als que entraven o sortien de l'estació dels FGC per informar-los de la situació. També han fet sentir la seva veu amb crits de "Tenim vuit mil motius per seguir lluitant" o "Visca, visca visca, la lluita feminista".

L'Anna també lamenta que després de tres anys "ens ha agafat per sorpresa que ens hagi arribat ara l'escrit d'acusació de la fiscalia". "Juguen amb nosaltres i la falta d'informació". A les 10 hores hi ha prevista una roda de premsa a les portes del Departament de Territori i Sostenibilitat del qual depèn FGC. En aquest sentit, des del col·lectiu denuncien que existeix "una contradicció per part de la Generalitat quan fa campanyes contra el feminisme i després veiem que només és el feminisme institucional el que s'accepta".
 

Concentració als FGC de Sant Cugat del col·lectiu 8 Mil Motius de suport al tall de la vaga feminista. Foto: Anna Mira


La Fiscalia demana tres anys de presó per cada una de les noies i 26.000 euros, entre totes, en concepte de responsabilitat civil. Aquests diners els demana FGC, que es va presentar com acusació particular a la causa i tot haver-se retirat de l'acusació, no retira la petició. És per aquest motiu que des del col·lectiu 8 Mil Motius ja han posat en marxa una caixa de solidaritat.

Els fets es remunten el 8 de març de 2018 quan les set noies van tallar els FGC durant la vaga feminista com a demostració d'aturar els serveis i reivindicar els drets de les dones. El pròxim dilluns han convocat una roda de premsa davant el Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya per reivindicar els fets. Ara les set noies estan a l'espera del judici que no saben quan se celebrarà.