El principal grup de l'oposició, que ha estat qui ha forçat la convocatòria d'aquest ple, ha emès un comunicat en què carrega contra l'equip de govern, que és qui té la potestat de fixar la data i l'hora del ple, per haver-lo convocat a les 23h, ja que ho consideren "una manca de respecte" per la conciliació familiar de la ciutadania, dels treballadors que han de cobrir el ple municipal i dels membres de la corporació. "És una mostra més de la manca de transparència i informació", afegeixen els republicans.
Tan bon punt es va saber l'horari de la convocatòria, diversos membres d'ERC ja van mostrar la seva indignació a través de les seves xarxes socials. Els portaveus d'altres grups municipals, en declaracions a Ràdio Rubí, també van criticar aquesta decisió. Roberto Martín (Cs) deia que és una convocatòria "poc democràtica", mentre que Toni García (VR) es preguntava si s'havia fet d'aquesta manera "per fastiguejar algú". Per la seva banda, Betlem Cañizar (AUP) explicava que havia demanat avançar l'horari del ple, però que no havia rebut cap resposta.
L'horari de la convocatòria, de fet, no ha deixat ningú indiferent. I és que tan bon punt es va conèixer la notícia, diversos usuaris de Twitter van fer-se'n ressò:
Hi ha ple ordinari a les 17h, ok, però potser fora bo fer l'extraordinari en un horari menys intempestiu, no? No només per conciliació, sinó també pq tema a tractar és prou important com per parlar-ne a hores decents: a prop del festival hi va haver atropellament mortal #Rubicity https://t.co/4D7yUmcs2L
— Roger Cuartielles Saura (@r_cuartielles) April 25, 2022
Es pot dir tant sense dir res... #rubicity
— Aitor Sanchez (@integraitor) April 25, 2022
Manca de respecte, maca de sentit democràtic, però sobretot manca d'empatia i sensibilitat, no és un ple qualsevol, no és una qüestió menor... https://t.co/JKGY16vyvj
Quina poca vergonya! Recordem que va resultar morta una noia!!! https://t.co/XHHaPmceUa
— S.O.S. Les Torres Rubi (@fmart92) April 25, 2022
Efecte Streisand