21
de juliol
de
2021, 18:27
Actualitzat:
23
de juliol,
9:01h
Correus està instal·lant unes màquines d'autoservei per dipositar paquets a les oficines de tot l'Estat espanyol, cinc de les quals es troben ja plenament operatives: a Rubí, Terrassa, Granollers, Vilanova i la Geltrú i la Sucursal 1 de Barcelona. En total es preveu que hi hagi 43 màquines a Catalunya.
Aquests dispositius compten amb dos elements, un "quiosc" que permet pesar el paquet, calcular el preu corresponent al pes i seleccionar el tipus d'enviament segons el termini, així com fer el pagament i generar l'etiqueta identificativa; i un dropbox, una bústia per dipositar el paquet un cop llegit el codi d'enviament.
Aquest sistema permet que els clients dipositin i paguin els seus paquets de manera senzilla i tinguin accés al servei les 24 hores del dia, ja que els dispositius es troben en àrees diferenciades a l'entrada de les oficines i es poden fer servir quan aquestes estan tancades. Els aparells permeten l'autonomia de l'usuari, que pot fer tota l'operació seguint les instruccions a les pantalles, disponibles en diversos idiomes.
Segons informa Correus, s'està treballant per ampliar el servei a més productes, i "aviat estarà disponible perquè els clients puguin utilitzar-los per fer els seus enviaments de logística inversa", principalment les devolucions de les compres online.
Aquests dispositius compten amb dos elements, un "quiosc" que permet pesar el paquet, calcular el preu corresponent al pes i seleccionar el tipus d'enviament segons el termini, així com fer el pagament i generar l'etiqueta identificativa; i un dropbox, una bústia per dipositar el paquet un cop llegit el codi d'enviament.
Aquest sistema permet que els clients dipositin i paguin els seus paquets de manera senzilla i tinguin accés al servei les 24 hores del dia, ja que els dispositius es troben en àrees diferenciades a l'entrada de les oficines i es poden fer servir quan aquestes estan tancades. Els aparells permeten l'autonomia de l'usuari, que pot fer tota l'operació seguint les instruccions a les pantalles, disponibles en diversos idiomes.
Segons informa Correus, s'està treballant per ampliar el servei a més productes, i "aviat estarà disponible perquè els clients puguin utilitzar-los per fer els seus enviaments de logística inversa", principalment les devolucions de les compres online.