12
de maig
de
2021, 09:31
Actualitzat:
9:46h
La Comissió de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana del Congrés dels Diputats ha aprovat aquest dilluns una Proposició No de Llei (PNL) per a la construcció de diversos bescanviadors de Rodalies a les comarques del Baix Llobregat i els Vallesos.
Un d'aquests intercanviadors es demana a l'estació d'Hospital General de Catalunya i Volpelleres per enllaçar les línies S1 i S2 dels FGC amb la línia R8 de Rodalies (Martorell - Granollers), que passa per Rubí.
En Comú Podem, el grup que presentava la PNL, defensa que amb aquest intercanvi la línia augmentaria fins a 14.000 usuaris al dia, triplicant els actuals i "cobrint les necessitats de transport públic de gairebé mig milió de veïns del Vallès".
El segon bescanviador que proposen els comuns és a la intersecció de les línies R8 i R4 al municipi de Barberà del Vallès, amb l'objectiu d'incrementar la utilitat de la línia i "afavoriria la mobilitat en transport públic i ferroviari de més d'un milió de persones".
Aquestes noves infraestructures suposarien "un impuls decisiu en la lluita contra el canvi climàtic i, a la vegada, un important increment en la promoció del transport públic", tal com ha dit Joan Mena, que ha afegit que les inversions que suposarien aquests intercanviadors serien "molt assequibles per al pressupost públic i un gran benefici social i ambienal", a més de promoure i adaptar el transport públic a les necessitats dels usuaris, "que en moltes ocasions no veuen en el seu disseny inicial i en les seves freqüències una solució viable per a cobrir les necessitats de transport quotidià".
Un d'aquests intercanviadors es demana a l'estació d'Hospital General de Catalunya i Volpelleres per enllaçar les línies S1 i S2 dels FGC amb la línia R8 de Rodalies (Martorell - Granollers), que passa per Rubí.
En Comú Podem, el grup que presentava la PNL, defensa que amb aquest intercanvi la línia augmentaria fins a 14.000 usuaris al dia, triplicant els actuals i "cobrint les necessitats de transport públic de gairebé mig milió de veïns del Vallès".
El segon bescanviador que proposen els comuns és a la intersecció de les línies R8 i R4 al municipi de Barberà del Vallès, amb l'objectiu d'incrementar la utilitat de la línia i "afavoriria la mobilitat en transport públic i ferroviari de més d'un milió de persones".
Aquestes noves infraestructures suposarien "un impuls decisiu en la lluita contra el canvi climàtic i, a la vegada, un important increment en la promoció del transport públic", tal com ha dit Joan Mena, que ha afegit que les inversions que suposarien aquests intercanviadors serien "molt assequibles per al pressupost públic i un gran benefici social i ambienal", a més de promoure i adaptar el transport públic a les necessitats dels usuaris, "que en moltes ocasions no veuen en el seu disseny inicial i en les seves freqüències una solució viable per a cobrir les necessitats de transport quotidià".