La Generalitat contempla diverses alternatives a «l'efecte barrera» de la C-58 al seu pas per Ripollet

Proposa el soterrament, la instal·lació de barreres acústiques i el cobriment

Vehicles circulant per la C-58, a Ripollet
Vehicles circulant per la C-58, a Ripollet | ACN / Norma Vidal
Redacció
22 de novembre de 2020
El Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya ha fet arribar aquesta setmana a l'alcalde de Ripollet, Jose M. Osuna, una anàlisi d'alternatives a "l'efecte barrera" de la C-58 al seu pas per Ripollet i faciliti la seva integració urbana, ja que el divideix, a més de la contaminació, tant atmosfèrica com acústica que suposa. 

Es tracten de sis propostes que van des del cobriment o la instal·lació de barreres acústiques, fins al soterrament de diferents trams, modificant o no la rasant de l'autopista. Es tenen compte diferents graus d'intervenció i analitza els punts forts i febles de cada actuació, tenint en compte les problemàtiques i els riscos associats, així com la valoració econòmica de cadascuna. Així, el soterrament, que "solucionaria el problema de forma integra", és també la que presenta un cost econòmic més elevat i majors dificultats tècniques.

Aquest informe serà estudiat per la comissió pel soterrament el proper 2 de desembre per acordar les decisions i traslladar-les així a Territori i Sostenibilitat. 

Sigui com sigui, Osuna ha afirmat que es tracta d'un bon punt de partida: "És un estudi honest, rigorós tècnicament, que defuig d'apriorismes polítics i no tanca la porta a les diverses alternatives" i ha apuntat en especial, definint-ho com "un pas endavant", que es concebi "l'efecte barrera" que provoca la via, "una afirmació que fins ara costava de fer per part de la Generalitat".

Aquest document el va encarregar la Direcció General d'Infraestructures de Mobilitat el mes de desembre de 2019, després d'arribar a un compromís amb el consistori vallesà.