17
de novembre
de
2020, 09:00
Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) espera reduir 800 tones de gasos d'hivernacle gràcies a l'electrificació dels busos que traslladen usuaris a sis estacions de les línies del Vallès i Llobregat-Anoia. A partir del 2021 es canviaran 12 busos que actualment són dièsel: quatre articulats amb 150 places, dos clàssics de 80 places i sis minibusos de 30 places. Aquests busos fan arribar cada any 700.000 persones a les estacions de Sant Vicenç, Piera, Capellades, Olesa, Bellaterra i Can Sant Joan.
L'abastiment elèctric dels vehicles es farà de nit i els busos grans es carregaran a l'estació de destí, la de Can Sant Joan. El pantògraf de càrrega ràpida a l'estació santcugatenca tindrà un cost de 300.000 euros per l'empresa pública. La resta de la inversió -set milions d'euros- l'assumiran les empreses concessionàries: Soler i Sauret, Transports Generals d'Olesa, Montferri, Marfina i Moventis.
Segons càlculs de FGC, amb aquesta mesura es reduirà un 5% l'emissió de gasos d'efecte hivernacle que provoquen actualment les línies de tren de l'empresa. Els trajectes que hauran de fer aquests busos seran d'entre tres i vuit quilòmetres, menys el de Piera, que en farà 16. El president de FGC, Ricard Font, ha explicat que "en tot cas són recorreguts que ens permeten fer una aposta per la transformació d'autobusos dièsel a elèctrics". Els vehicles es començaran a adquirir a principis de l'any que ve.
El secretari d'Infraestructures i Mobilitat del Departament de Territori i Sostenibilitat, Isidre Gavín, ha deixat clar que per tirar endavant amb la descarbonització i la transició energètica calen "mesures concretes i no tant discurs". Gavín ha afegit que "aquesta és una mesura que no té el volum d'altres, però és una suma de molts canvis d'hàbits". Per altra banda, el director general de Transports de la Generalitat, David Saldoni, ha afirmat que el projecte és "una aposta decidida del Govern" per construir un model intermod al descarbonitzat.
L'abastiment elèctric dels vehicles es farà de nit i els busos grans es carregaran a l'estació de destí, la de Can Sant Joan. El pantògraf de càrrega ràpida a l'estació santcugatenca tindrà un cost de 300.000 euros per l'empresa pública. La resta de la inversió -set milions d'euros- l'assumiran les empreses concessionàries: Soler i Sauret, Transports Generals d'Olesa, Montferri, Marfina i Moventis.
Segons càlculs de FGC, amb aquesta mesura es reduirà un 5% l'emissió de gasos d'efecte hivernacle que provoquen actualment les línies de tren de l'empresa. Els trajectes que hauran de fer aquests busos seran d'entre tres i vuit quilòmetres, menys el de Piera, que en farà 16. El president de FGC, Ricard Font, ha explicat que "en tot cas són recorreguts que ens permeten fer una aposta per la transformació d'autobusos dièsel a elèctrics". Els vehicles es començaran a adquirir a principis de l'any que ve.
El secretari d'Infraestructures i Mobilitat del Departament de Territori i Sostenibilitat, Isidre Gavín, ha deixat clar que per tirar endavant amb la descarbonització i la transició energètica calen "mesures concretes i no tant discurs". Gavín ha afegit que "aquesta és una mesura que no té el volum d'altres, però és una suma de molts canvis d'hàbits". Per altra banda, el director general de Transports de la Generalitat, David Saldoni, ha afirmat que el projecte és "una aposta decidida del Govern" per construir un model intermod al descarbonitzat.