09
de novembre
de
2020
Els trens de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) incorporaran des d'aquest dilluns un vagó on es recomanarà anar en silenci com a mesura contra la propagació de la Covid-19. El conseller de Territori i Sostenibilitat Damià Calvet però, ha matisat que no podrà ser una obligació sinó una recomanació.
Per fer-la visible, se senyalitzarà a les portes d'accés als vagons i es recordarà per megafonia. Calvet afirma que la recomanació és extensible a la resta del transport públic i que si cal posar-ho en marxa en més vagons, s'adaptarà.
El conseller explica que "seria recomanable que la gent no parlés" al transport públic, malgrat apuntar que no es podrà sancionar. Tot i això, confia que la ciutadania vagi adquirint aquest nou hàbit per incrementar la seguretat i evitar contagis.
En aquest sentit, defensa que el transport públic està funcionant amb tota l'oferta disponible i en "màxima freqüència", tot i baixar la demanda al voltant d'un 50% entre setmana i un 80% el cap de setmana en comparació al mateix període de l'any passat. Per això, en relació a les crítiques per les imatges on es veuen aglomeracions per exemple al Metro, Calvet ha insistit en què el problema no és l'oferta de transport públic sinó que tothom entra a la mateixa hora a treballar instant a la societat a "aplanar" l'hora punta.
Per fer-la visible, se senyalitzarà a les portes d'accés als vagons i es recordarà per megafonia. Calvet afirma que la recomanació és extensible a la resta del transport públic i que si cal posar-ho en marxa en més vagons, s'adaptarà.
El conseller explica que "seria recomanable que la gent no parlés" al transport públic, malgrat apuntar que no es podrà sancionar. Tot i això, confia que la ciutadania vagi adquirint aquest nou hàbit per incrementar la seguretat i evitar contagis.
En aquest sentit, defensa que el transport públic està funcionant amb tota l'oferta disponible i en "màxima freqüència", tot i baixar la demanda al voltant d'un 50% entre setmana i un 80% el cap de setmana en comparació al mateix període de l'any passat. Per això, en relació a les crítiques per les imatges on es veuen aglomeracions per exemple al Metro, Calvet ha insistit en què el problema no és l'oferta de transport públic sinó que tothom entra a la mateixa hora a treballar instant a la societat a "aplanar" l'hora punta.