Els CAP de Rubí demanen contactar per telèfon per evitar desplaçaments

La responsable d’atenció a la ciutadania de l’atenció primària de la Metropolitana Nord, Merche Romero, expressa que "és necessari un canvi en la manera de fer"

CAP de Sant Cugat
CAP de Sant Cugat | Aj. Sant Cugat
NacióDigital
18 de maig de 2020, 14:49
Actualitzat: 19 de maig, 13:08h
Els centres d’atenció primària (CAP) de la regió sanitària Metropolitana Nord, comencen, de manera progressiva, a recuperar la seva activitat. En aquest punt, la col·laboració ciutadana continua sent una factor molt important, especialment, pel que fa a la manera de dirigir-se als centres. La responsable d’atenció a la ciutadania de l’atenció primària de la Metropolitana Nord, Merche Romero, expressa que "és necessari un canvi en la manera de fer". 


Amb l’objectiu de garantir la millor assistència als usuaris, des dels CAP es demana que totes aquelles persones que requereixin algun tipus d’atenció prioritzin la comunicació a través del web de programació de visites de l'Institut Català de la Salut. Allà, s’ha habilitat un espai per descriure breument quina és la necessitat de l’usuari -ja sigui atenció mèdica, renovació de medicació, dubtes sobre la incapacitat laboral o qualsevol altre tràmit-.

Romero qpunta que "l’usuari ha de passar de demanar visita a explicar què necessita perquè, des dels centres, s’hi doni la resposta més adequada". En alguns casos, la resposta serà la programació d’una visita però, en altres casos, les consultes i gestions es podran atendre de manera no presencial, recalca.

El personal d'atenció primària gestionarà la petició i hi donarà resposta. L’ús d’aquest web permetrà evitar desplaçaments innecessaris als centres, així com agilitzar les respostes per als usuaris. En cas de no poder dur a terme la petició a través del web, es pot fer via telèfon als següents números segons municipis de residència: Badalona, Sant Adrià del Besòs, Maresme i Vallès Oriental: 933268901; Santa Coloma de Gramenet: 934628600; Vallès Occidental: 937284444. 

Professionals d'atenció primària atendran la petició i donaran una resposta adequada a cada cas, ja sigui indicar si cal que l’usuari es dirigeixi presencialment al centre o si es pot resoldre la seva consulta sense haver de desplaçar-se al CAP. Els usuaris també tenen l’opció de contactar amb els seus professionals de referència a través de La Meva Salut i l’eConsulta.