13
de maig
de
2020, 18:00
Actualitzat:
18:00h
L'Arxiu Municipal de Rubí fa una crida a la ciutadania perquè facin arribar tota mena d'evidències documentals sobre aquest moment excepcional que estem vivint, a través de la campanya Arxivem la Covid-19, impulsada per l'Associació d'Arxivers-Gestors de Documents de Catalunya.
Imatges, vídeos, textos i dibuixos que serveixin per il·lustrar com s'ha viscut a la ciutat aquesta crisi sanitària sense precendents, es poden fer arribar al correu electrònic [email protected], i que serviran com a mostra de l'impacte que ha tingut el coronavirus en la vida de les famílies: com han viscut l'estat d'alarma, què han vist al seu voltant aquests dies, què han fet durant el confinament...
Amb aquest recull, l'Arxiu Municipal vol incentivar un procés de documentació proactiva que serveixi a les futures generacions per comprendre l'experiència que està vivint la ciutat com a conseqüència de la crisi. Principalment es demanen fotografies i vídeos, però també qualsevol altre tipus de documents: dibuixos, cartes, circulars de les empreses, cartells d'hospitals, escoles, empreses o supermercats, diaris personals...
Un cop recepcionat el material, l'Arxiu Municipal procedirà a la seva descripció i conservació, per tal que pugui estar disponible en un futur proper per a tota la ciutadania.
Perquè aquest procés sigui més fàcil i els documents acabin sent útils, és important que els donants n’aportin la major informació possible, com per exemple el dia i hora en què es van prendre les imatges, l’autor/a, la ubicació, una referència a l’acció que recull i els drets d’accés i difusió, indicant d'entrada que la persona donant en cedeix el dret de reproducció i consulta.
Imatges, vídeos, textos i dibuixos que serveixin per il·lustrar com s'ha viscut a la ciutat aquesta crisi sanitària sense precendents, es poden fer arribar al correu electrònic [email protected], i que serviran com a mostra de l'impacte que ha tingut el coronavirus en la vida de les famílies: com han viscut l'estat d'alarma, què han vist al seu voltant aquests dies, què han fet durant el confinament...
Amb aquest recull, l'Arxiu Municipal vol incentivar un procés de documentació proactiva que serveixi a les futures generacions per comprendre l'experiència que està vivint la ciutat com a conseqüència de la crisi. Principalment es demanen fotografies i vídeos, però també qualsevol altre tipus de documents: dibuixos, cartes, circulars de les empreses, cartells d'hospitals, escoles, empreses o supermercats, diaris personals...
Un cop recepcionat el material, l'Arxiu Municipal procedirà a la seva descripció i conservació, per tal que pugui estar disponible en un futur proper per a tota la ciutadania.
Perquè aquest procés sigui més fàcil i els documents acabin sent útils, és important que els donants n’aportin la major informació possible, com per exemple el dia i hora en què es van prendre les imatges, l’autor/a, la ubicació, una referència a l’acció que recull i els drets d’accés i difusió, indicant d'entrada que la persona donant en cedeix el dret de reproducció i consulta.